måndag 19 december 2011

Julkorten kom iväg!

Trodde inte att jag skulle hinna få iväg årets julkort i tid, men faktiskt gjorde jag det.

Det jag inte hann var att tillverka många nya julkort. Det blev tre stycken - detta är till min mor. Papper från Vivi Gade design.

Detta är till en kille. Klippbilderna kommer från Panduro.

Här har vi Vivi Gade igen. Det sortimentet finns hos Creative Company (CC Hobby).

Som tur var hade jag kvar en del julkort som jag gjorde förra året - då hann jag t.o.m. brodera några motiv...

.... för jag tycker ju att det är så roligt med de små korsstygnsmotiven.

Måste julkort bara gå i rött? Nej, det tycker inte jag. Här hade jag broderat Maria och Jesusbarnet och de fick "bo" i de blå nyanserna. Också från förra året.

Nu får jag nog sälla mig till dem som tillverkar ett julkort per vecka under hela året. Det är trots allt inte så dumt. Då har man ju ett antal att välja på när det är dags att skicka julhälsningar nästa år. Jag tror att jag ska börja under julhelgen - då har man ju verkligen julstämning!

Nu är jag klar med sockarna i "Step 6", ett garn som innehåller ull, polyamid samt aloevera och jojobaolja. Alltså gör det väldigt gott för fossingarna att gå omkring i dessa.

Ojdå, jag glömde visst att vrida på denna bild. Det är i alla fall halsduken i "Karneval" som också är färdig nu. Jag stickade "tappade maskor" på vissa varv.

Nu har jag gjort mig en axelvärmare i "Cacao", ett ögle-alpackagarn från Teetee. Stickade bara en rektangel....

.... och sydde ihop lite i ändarna så att det blev som en liten ärm. Jätteskön att ha på sig när det är lite svalt!

Nu är det inte långt kvar till jul. Här lär vi få en grön jul, men det går ju an det också. Lite bakning och lite julgardiner ägnade jag helgen åt - samt att sjunga gospel! De tillfällena lyfter en på ett speciellt sätt.

Och nu ska jag unna mig en kopp kaffe - och kanske något till....

Ha det gott!
Maria

10 kommentarer:

  1. Vilka vackra kort ♥
    Själv hann jag oxå få iväg mina i tid, men bara ett endaste ett var handgjort och det var kvar från förra året.

    SvaraRadera
  2. Korten blev jättefina. Ja minsann var det inte dumt att göra ett julkort i veckan. Jag har faktiskt några över.
    De där sockorna låter riktigt nyttiga, något för torra fötter kanske. Ha en fin julvecka. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Korten är jättefina , du är så kreativ gör så mycket fina saker .........

    Ha det bra så här i juletid och njut det är det viktigaste ...................

    Kram

    //anneli

    SvaraRadera
  4. Hej, tack för att du tittat in hos mig. Jag har verkligen varit dålig på att kommentera det sista halvåret, pinsamt dålig.
    Men jag vill också gärna önska dig och din familj en Riktigt God Jul!
    Tycker dina julkort i år är ännu finare än de du gjorde sist.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättefina julkort!!
    Jag har aldrig gjort några egna kort, utan det blir köpta, men skickat har jag gjort!!

    SvaraRadera
  6. Ja, vi har väl samma trista väder du o jag. Vi kan väl hoppas på lite vitt på marken till julafton.
    Tycker du är så duktig med dina egna kort, jag har fullt upp med att skriva de få jag skickar så jag är stum av beundran.
    Ha en fin jul och en skön kväll

    SvaraRadera
  7. va fina kort!Jag delade opp mitt korttillverkas i år..gjorde en några,köpte färdiga,en några o best från en fotoaffär färdig tryckta---Men det skulle inte va nån dum ide att börja göra ett iveckan..hela året.då skulle man ha!

    SvaraRadera
  8. Jättefina saker ! Vad roligt att se olika kombinationer av scrapping, jag har oxå gjort kort med änglar och vissa av dina kort o accessoarer lr säger man attribut?? Haha.. smågrejor kanske går oxå!haha.. Du får ha en riktigt härlig jul nu !kram kram =)

    SvaraRadera
  9. Så fine kort! Ønsker deg en fortsatt fin romjul:)

    SvaraRadera
  10. Ville bara titta in och önska det ett Gott slut och ett Gott Nytt År/Kram

    SvaraRadera

b