måndag 4 mars 2013

Hemma igen....

....efter en härlig vecka i fjällen. En del sol, lite snöfall, fina backar, underbart frisk luft, våfflor och annat gott, avkoppling.
Summa sumarum: jätteskönt!

Jag hade med mig lite handarbete förstås. Detta broderi saknade bara konturer, så det fixade jag i fjällen. Det ska bli en liten tavla.

Jag känner att jag längtar efter våren, så det blev lite broderade blommor också.

Dessa små motiv kommer att hamna på ett par kort så småningom.

Efter att vi kom hem har jag scrappat lite. Det blev ett par kort till två Marior, som hade namnsdag för några dagar sedan.

Diverse papper och bilder från mitt "förråd" (som aldrig tar slut, vad konstigt....)

Jag har varit lite lat när det gäller att använda stämplar - har använt klippilder till mina kort under en period. Men nu kommer stämplarna fram. Denna kommer från Penny Black. Min brorsdotter fyller år och ska få detta kort.

Kan det vara vårens ankomst som gör att jag känner så stor skaparlust? Plockade fram mina oljekritor härom dagen (det var länge sedan sist) och denna bild hamnade på papperet. Kallar den "Vänskap".

I rabatten vid söderväggen börjar tulpanbladen titta fram - bland alla rester från fågelfröna som fåglarna har "sprättat" omkring.

Och i bersån tittar fler och fler snödroppar upp. Hurra, våren är på gång!
Ha det gott!
Maria

10 kommentarer:

  1. Så härliga broderier du fixat i fjällen. Och visst är det så att scrapförrådet aldrig sinar.
    Så fina snödroppar. Läste på en blogg att det är Evas tårar när hon blev utkörd från Eden.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Det är roligt med de små broderierna för man kan pynta lite vad som helst med dem.
    Tavlan du gör blir väldans fin..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Jättefina broderier du sytt, både tavlan o dom mindre.
    Låter härligt att ni haft det så bra i fjällen.
    Ännu härligare med dom små vår tecken som visar sig. Tyvärr har vintern greppet om oss än med sina låga temperaturer o visst snöfall.

    Kram lotta w

    SvaraRadera
  4. It was not first article by this author as I always found him as a talented author. Tony Stark Jacket

    SvaraRadera
  5. Thank you very much for this great post.
    Outlaws MC Vest

    SvaraRadera
  6. Our the purpose is to share the reviews about the latest Jackets,Coats and Vests also share the related Movies,Gaming, Casual,Faux Leather and Leather materials available Negan Jacket

    SvaraRadera
  7. I read blogs on a similar topic, but I never visited your blog. I added it to favorites and I’ll be your constant reader. Yankees Jacket

    SvaraRadera
  8. Great information about wilderness for beginners giving the opportunity for new people. Rainbow Sunburst Jacket

    SvaraRadera
  9. Fantastic blog i have never ever read this type of amazing information. biker boyz jacket

    SvaraRadera

  10. We are looking for an informative post it is very helpful thanks for sharing it. We are offering all types of leather jackets with worldwide free shipping.
    Black Leather Jacket
    Leather Bomber Jacket
    Mens Biker Leather Jacket
    Western Leather Jackets

    SvaraRadera

b