tisdag 19 april 2011

Babyskor

Igår fick jag en ny tidning med posten:

Jag hade läst om den i "Drömhem och trädgård" - där fanns också en beställningstalong. Och det är klart att jag ville ha den! Den innehåller många tips på "DIY" (Do It Yourself). Bland annat dessa:

De är så söta! Jag måste naturligtvis virka ett par. Det "roliga" är att de är virkade i Drops "Paris" - och det är ju det sortimentet jag har.

Så här blev mina. Man skulle egentligen ha riktiga skosnören, men det hade jag inga. Så jag virkade ett par luftmaskband i "Muskat" i stället. Det funkar lika bra, tycker jag. Jättekul att virka dessa!

Nästa nummer av tidningen kommer i november, då innehåller den många tips inför julen.
Men det är länge tills dess!
Nu njuter man av våren med fågelsång och skir grönska som sakta visar sig.

Ha det gott!
Maria

9 kommentarer:

  1. Hej Maria, Vad roliga dina små skor blev, undrar hur de sitter på ett par små barnafötter? Såg i en blogg att en tjej virkat 4 olika par innan hon tyckte att de satt bra på. Men jag minns inte om hon kanske gjorde alla sina mönster själv.
    Jag kanske skulle testa att virka ett par till min nye brorson som föddes i lördags? de är ju så söta.... men jag tar nog det säkra före det osäkra och virkar strumpor hihi
    Ha en fin Påsk!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Ohhhhh så söta små skor, måste ha varit pilligt att virka ...
    Jag kommer någon dag och köper min kakbok..

    kram
    //anneli

    SvaraRadera
  3. Alltid kul med nya tidningar som ger en ny inspiration. Jag har virkat 10 par av dom skorna, dom blir så söta så.

    SvaraRadera
  4. fina skor :) kul med en ny tidning men synd det inte finns en ren virktidning i sverige.

    SvaraRadera
  5. Så söta, det där skulle jag aldrig klara av.

    SvaraRadera
  6. vad kul att du hittat till mig också, vilka underbara småskor!! Visst jag älskar också Drops garner, synd bara att vi inte har dem i affär i Katrienholm. Återkommer! maria

    SvaraRadera
  7. Men så super söta skor,,helt ljuvliga!!!
    Önskar dig en härlig helgpåskhelg
    Glad Påsk
    Kramar Anneli

    SvaraRadera

b