tisdag 9 augusti 2011

Vart tar tiden vägen?

Oj, oj, tänk att vi redan är inne i augusti. Jag hinner inte blogga som jag skulle vilja. Men det kan ju vara positivt på ett sätt - fler kunder i butiken, så att mina "luckor" inte är så många som tidigare.

                                 Nu har jag i alla fall fyllt på med lite Tilda-garn från Svafta Fåret....


                                                .... samt garnet Baby från samma leverantör.


Och så blev jag så trött på att alla runda nystan var så svåra att ha snyggt upplagda i mina garnhyllor. Så jag köpte ett par cd-hyllor på IKEA - och se, så fint det blev.


Av Tilda-garnet har jag stickat en liten babykofta. Inget märkvärdigt, men man kan i alla fall känna på hur det känns uppstickat. Mjukt!

Nu är det inte länge kvar tills skolan börjar igen. Undrar om man ska virka ett pennfodral?

Ha det gott!
Maria

6 kommentarer:

  1. va kul att det går så bra, blev ju jjätte bra med cdhyllorna/Kram

    SvaraRadera
  2. Nu har jag inte åtkomst till din blogg sas det, vilken tuatt jag kopierade kommentaren innan jag provad annars hade den varit all världens väg

    Vad fint och välordnat du har i din butik. Visst saknar man dig på bloggen, men kul ´för oss läsare att du är här nu. Önskar dig all lycka!

    Kram Ingela på Hållplats Åhus
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  3. Man känner sig alltid välkommen när man kommer in till er , hoppas att ni inte får stressa så mycket att det försvinner ......

    Kramar

    //anneli

    SvaraRadera
  4. Kul att det går så bra för dig i affären men trist att det blir färre inlägg här.
    Cd hyllan var ju smart.

    SvaraRadera
  5. kul med fler kunder i butiken och de där cd-hyllorna blev ju bra till garnet! :)

    SvaraRadera
  6. Ja, vart tiden tar vägen vet man aldrig, nu är snart min goa ledighet slut och egentligen har jag inte tid att jobba, det inkräktar lite väl mycket på mitt hantverk:)
    Jättesnyggt med garnerna i CDhyllan...riktigt fräckt!
    kram Eva

    SvaraRadera

b