fredag 18 november 2011

Det ska vara en tofs i höst

Jo, så är det. Man ser tofsar i olika varianter både här och där. Jag stickade en mössa i "Lana" (Adriafil) och "Merino Extra Fine" (Drops). Kanten och tofsen gjorde jag i "Lana" och resten i "Merino Extra Fine.

                                         Jag tycker att den blev riktigt läcker.
Nu är den ena delen till ponchon i bouclégarnet "Cacao" (teetee) färdigstickad och den andra delen är påbörjad. Längtar tills den är färdig. Den blir jätteskön!


Nu har jag fått hem en läcker orange färg i Vivaldi. Modefärg, minsann. Det kan bli något jättegosigt av det!

Jag har fått låna några skyltdockor att ha i butiken. Titta, så bra kläderna gör sig nu! Kanonläckert!

Nu har det kommit en ny webbtidning från teetee. Man kan prenumerera på den gratis - gå in på http://www.teeteegarn.com/, så kan man anmäla sig där.


Jag blev väldigt förtjust i denna axelvärmare som finns med i den nya webbtidningen. Hoppas att jag får tid att sticka den framöver.

Plötsligt insåg jag att det är en vecka kvar till första advent! Vart har tiden tagit vägen? Det är så ovanligt milt nu i november så jag fattar visst inte att advent och jul närmar sig. Måste planera för skyltningen, känner jag.

Men först får man njuta av den stundande helgen - med Chalmersspex och gospelsång.

Ha det gott!
Maria

6 kommentarer:

  1. Mycket vackert har du gjort! Mössan blev jag väldigt förtjust i!
    Ha en skön helg du också.

    SvaraRadera
  2. Hm, då får man börja träna göra tofsar nu då. :)

    SvaraRadera
  3. Nu har jag beställt webbtidningen. Tack för tipset! / Annnika

    SvaraRadera
  4. Oj, här var det mycket fint på gång! :)
    Gillar också axelvärmaren...

    SvaraRadera
  5. oj vilken härlig färg av vivaldi, ska bli kul att se vad det blir av det :)

    SvaraRadera
  6. Ja det e nog sant , har oxå gjort en massa mössor med tofsar fasrt utasn päls i..hehe Vi e mer trendiga vi som kör med ulltofsar tror jag,hehe

    SvaraRadera

b