onsdag 13 juni 2012

Hej i bloggvärlden!

Dagarna går och det blir lite pyssel här och lite bakning där.

Häromdagen bakade jag bullar - inga märkvärdiga, bara vanliga kanelbullar. Men det är så roligt att baka när man har tid! Och så gott det är med en nybakad bulle till kaffet!

Jag har också tid för korsstygn och det är så härligt! Har bestämt mig för att vara med på ett evenemang i slutet av augusti. Det heter "Tavlor i träden" och anordnas i Krusenstiernska trädgården i Kalmar. Så nu tänker jag producera diverse hantverk (det måste inte vara bara tavlor....).

Så har jag fått hem en del papper från Pion Design....

.... och de är ju så underbart fina!

Måste nog börja använda dem på en gång!

Tänkt och gjort! Ett tackkort som ska överlämnas på fredag. Stämpeln kommer från Panduro hobby.

Detta är också tillverkat till samma tillfälle. Samma stämpel men annan färgsättning.

Fredag, ja. Då slutar dottern högstadiet. Jag tyckert att det är kul att fira, så jag har fixat några småsaker att "behänga" henne med. Aldrig fel med lite "guldpengar".

Hittade ett paket med bokstavskex i affären....

.... och gjorde en liten "medalj". En skylt är också på G, den visar jag senare.

Idag har jag planterat ut Dahlior och Luktärter, härligt med lite trädgårdspyssel!
För övrigt är det mycket fotboll just nu...... Perfekta stunder för broderi!

Ha det gott!
Maria







7 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att se allt du är igång med! Jag bakade också bullar idag o det uppskattas ju alltid. Dina korstygnsalster är så underbara så det blir spännande att se dej som "utställare" i Krusenstiernska. Du måste meddela datum. O fina kort gör du, härligt Maria! Kram. A-K

    SvaraRadera
  2. Oj va mycke härligt pyssel du håller på med!

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!
    Tack för go kommentar i min blogg, det var längesen vi tittade in hos varandra, men vi kan ju bättra oss:)
    Så roligt att du ska vara med i Krusen, jag brukar gå dit varje år, tycker det är så mysigt hela arrangemanget. Lycka till och producera på:)
    kram Eva

    SvaraRadera
  4. Bullar går alltid åt ser jättegott ut.........

    Ja visst är pion pappren underbara det är min absoluta favoriter ...........

    Korten är super fina , jag är en stor beundrare av dina kort som jag sagt tidigar etåls att sägas en gång till ......

    Kan kommentera A-K bullar dom är supergoda hon kom hit med en påse i Onsdags pang sa det så var dom borta ............

    Njut av allt vackert
    Kram

    //anneli

    SvaraRadera
  5. Så sugen jag blev på kanelbullar!! Korsstygn var länge sen jag gjorde. Jag blir alldeles inspirerad när jag ser ditt =)

    SvaraRadera
  6. Vill önska dig en skön , kul och glad Midsommar........

    Kramar i massor
    //anneli

    SvaraRadera
  7. Vad mycket roligt och inspirerande pyssel du visar.. Bokstavskex måste jag skaffa hem..

    Kram Maidi

    SvaraRadera

b