måndag 23 juli 2012

Hemma igen

Borta bra men hemma bäst. Det var härligt med en vecka i norrland, men det är alltid skönt att komma hem igen.

Besökte en loppis i folkparken i Skellefteå - den tycktes utan slut. Men för min del blev det bara ögonshopping.

Broderns hund upptäckte en igelkott ute på gården. Oj, vad hon blev brydd över vad det kunde vara!

Min mor samlar på fingerborgar. Med åren har det blivit ganska många...

.... som har fått plats i hennes två små väggskåp. Men vad är det som skymtar i bakgrunden?

Jo, det är faktiskt en korsstygnsfingerborg som jag broderade medan jag var hos henne.

Väl hemma igen var det dags att ta vara på lite av bären i trädgården. Det blev både gelé....

 .... och saft. Gott med hemgjort!


Min svägerska fyllde år härom dagen. Jag gjorde ett grattiskort till henne. Hon är väldigt trädgårdsintresserad, så jag tyckte att detta kunde passa. (Stämplar från Bildmålarna)

Sommarkvällar är som gjorda för lite broderi. Nu blir det bokmärken.

Igår åkte vi en tur till Öland och besökte drottning Viktorias vilohem i utkanten av Borgholm.

Nu är trädgården öppen för allmänheten (man kan även hyra rum där)....

.... och man kan köpa fika där. Vi var inte nödbedda! Det smakade väldigt gott och var inte dyrt. Rekommenderas!
Vädret har varit lite växlande den sista tiden. Men nu ska det visst bli riktigt soligt och varmt. Då kan man äntligen få åka till någon härlig strand!

Ha det gott i sommaren!

Maria

3 kommentarer:

  1. Men lilla hunden då. Hon ser helt förskräckt ut över igelkotten :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det roligt med små utfärder hemomkring . Här bjuds mycket gott och sevärt den här tiden. Skynda dig till Madesjö kyrkstallar denna veckan. Hantverkarna är på plats och jag tror jag ska åka dit IGEN.13-17 varje dag denna veckan.
    Kram Eva

    SvaraRadera

b