måndag 9 juli 2012

Tittut i sommaren!

Nu har jag varit på teater! Och man fick verkligen skratta. Inget annat att vänta när Robert Gustafsson, Susanne Reuter m.fl. står på scenen.

Tidigare på dagen hade det regnat, men kvällen blev härlig även vädermässigt. Mycket folk!

Man fick inte fotografera under föreställningen, men här tackar i alla fall skådespelarna för sig efter att alla förvecklingar har ordnat upp sig.

För en vecka sedan stod jag på loppis och sålde lite smått och gott som jag inte behöver. Varmt! Men det var mycket folk, så det var trevligt.

Jag är ett sommarbarn och nu har jag fyllt år. Som vanligt gjorde jag min favorittårta. Mums!

Den mest exklusiva presenten var en äkta kinesisk solfjäder! Min svåger jobbar i Kina och hade tagt med sig denna till mig. Den ger härlig svalka.

Det finns en gårdsbutik i vårt samhälle och där köpte jag en hel låda med jordgubbar......

.... som jag har kokat sylt och saft av. Härligt att ha till vintern!

Min brorsson gifte sig vid midsommar och jag broderade en liten "grej" till honom och hans brud. Korsstygnsintresset håller i sig.

Jag har "drabbats" av inredningslust. I köksfönstret hade vi bara gröna växter men jag fick en sådan längtan efter pelargoner, så jag blev tvungen att sticka iväg och köpa några på en gång. Det blev jättefint!
Igår besökte jag en jättemysig inredningsbutik tillsammans med en väninna. "Skattskrinet" heter den och ligger i Örsjö utanför Nybro. Där finns hur mycket som helst!

Man blir alldeles "sjuk" när man ser allt det fina!

Jag fastnade för en läcker almanacka i plåt. Den fick följa med hem.

 Det finns ett café där också....

.... och naturligtvis avslutade vi besöket med ett fika. Hembakat bröd, gott!

I morgon flyger dottern och jag till Norrland för att tillbringa en vecka där. Får väl "rapportera" när vi är hemma igen.

Ha det gott och njut av sommaren!

Maria

3 kommentarer:

  1. Många fina bilder! Dina pelargoner är så söta!

    SvaraRadera
  2. Milda tider vad mycket att läsa om. Sommarteatwer...det är kul. Har ännu inte varit på denna. Och loppis skulle jag också behöva. Såg ut som Tingby. Hur var det där ??? INredningsbutiken var ett bra tips Tack !! Och tavlan är fantastisk. Du är sååå duktig att brodera. Jättemycket grattis i efterskott och ha det bra i Norrland.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Men jösses vad mycket roligt du visar idag..
    Din broderade tavla blev jag väldigt förtjust i..

    Kram Maidi

    SvaraRadera

b