torsdag 16 augusti 2012

Då har man "gjort" London, då!

Hemma igen efter en knapp vecka i London. En häftig upplevelse att få vara där under några OS-dagar!

Vi bodde på ett litet hotell i Bloomsbury.....

.... och frukosten serverades i hotellets källare.

Killarna åt typisk engelsk frukost medan dottern och jag nöjde oss med toast.

"Vår" tunnelbanestation, Russel Square.

Vi tittade på volleyboll - här spelar Brasilien och Argentina. Brasilien vann.

Och vi såg damernas fotbollsfinal, USA mot Japan. USA vann. (De har ju svensk coach!)

Vi satt ganska nära de svenska tv-kommentatorerna, Chris Härenstam och Glenn Strömberg. Men vi hörde dem inte.....!

Matchen spelades på Wembley. Drygt 80000 åskådare. Gissa hur det var när vi skulle därifrån! Men det gick faktiskt otroligt smidigt.

Så såg vi semifinalen i handboll, när Sverige mötte Ungern. Sverige vann och säkrade en silvermedalj!!!

I publiken fanns bl.a. det svenska kungaparet. Ser ni dem?

Den matchen spelades på en arena inne i OS-området. Stort, mycket folk, arenor, matställen och shopar/affärer i mängder. Och då hade vädret blivit riktigt varmt!

Är man i London ska man väl äta på en pub. Här är en som vi besökte. De flesta har så fint utanför, med blomlådor/amplar där det prunkar så härligt. Det gillar jag.

En förmiddag promenerade vi längs Portobello Road. Mysiga butiker och "marknadsstånd" längs hela gatan.

Tur att vi flög - annars hade jag nog fått med mig både det ena och det andra hem!

Och titta vad vi hittade där: en Cath Kidston-butik! Den var så mysig och innehöll så mycket fint, men jag köpte inget - den här gången!

Vi passerade en lokal full av gamla symaskiner!

Vad vore London utan Dubbeldäckarna?

Sista dagen hann vi med en båttur på Themsen.....

.... och ett enkelt fika i S:t James´s park. Härligt!

Jag återvänder gärna till London. Men nästa gång blir det inte sportevenemang - då blir det shopping!

Ha det gott!

Maria

3 kommentarer:

  1. Åhhhhh, vad mycket ni har varit med om hade gärna varit med er måste har varit en upplevelse som ni aldrig glömmer.................

    Kramar från mig
    //anneli

    SvaraRadera
  2. Åh, det ser ut som att ni har haft en riktigt mysig och trevlig resa :)

    SvaraRadera
  3. Det är en vacker stad och det är så kul för man hittar alltid nått nytt när man är där. Vi planerar resan i oktober nu. Mitt lilla barnbarn fyller ju 2 och vi tänkte passa på att få några dagar själva i London innan vi tågar upp till dem och firar i Braintree.

    SvaraRadera

b