söndag 3 februari 2013

Skaparinspiration


 Det är mycket med det tekniska.....
Jag läste i någons blogg att man skulle lägga in den bild man ville ha sist, först i inlägget och så ta bilderna "baklänges". Jag har alltid lagt in bild för bild, varvat med texten men tänkte att jag skulle pröva detta smarta sätt. Men inte blev det som jag trodde - den sista bilden hamnade först o.s.v. Så jag fick flytta om dem. Kanske mitt sätt var bättre ändå.......
  
Nåja, jag fick i alla fall "ändan ur vagnen" och tog tag i en gammal lampskärm som jag länge har tänkt klä om. Ursprungsskärmen var ljusrosa och den ville jag inte ha.

Hade fixat lite vitt tyg och en spets för ett tag sedan. Det blir en fin skärm, tänkte jag.

Egentligen var jag inte så förtjust i lampfoten heller, så jag kom på att jag kunde använda foten till en adventsstjärna, som ju annars bara står i ett skåp större delen av året.

Och titta, visst blev det bra? Jag är riktigt nöjd. Och inte tog det lång tid heller.


Knöt ett vitt band runt den smala delen på skärmen. Så bra att man har lite av varje i sitt förråd.

En god vän firade jämn födelsedag för ett par veckor sedan. Vi bor lite långt ifrån varandra, så jag uppvaktade med detta kort. Papper och klippbilder från "Tildas" nyaste sortiment.

En annan väninna hade födelsedag härom dagen. Hon är väldigt duktig på att sy, så då tyckte jag att detta passade henne. Från Tildas serie "Sewingbird".

Jag satte faktiskt dit "äkta" sytråd så att det ser ut som om symaskinen är trädd.

Jag har många vänner som är kreativa och syr, stickar och pysslar. Just sömnadsmotiv verkar  vara en trend hos de som designar papper just nu. Såg att även "Pion Design" kommer med symotiv på sina nya papper nu i vår. Men detta är från Tilda-sortimentet.

Trots att snön har sjunkit ihop och på många ställen helt har försvunnit, kunde vi faktiskt ta en skidtur igår. Solen ville vara med, så det var jättefint!
På kvällen blev det förstås Melodifestival. För mitt tycke fanns det väl ingen "höjdare" precis. Hoppas att det kommer bättre låtar i de följande deltävlingarna.

Nä, nu ska jag nog gå en promenad i solen, tack och lov för ljuset!

Ha det gott!
Maria

4 kommentarer:

  1. Lampskärmen blev riktigt snygg. jag har en som står och väntar på att tas hand om. Vi får se !! Jag har också sett att det finns sömnadsmotiv på både motiv och papper hos många säljare. Roligt med variation och så bra när man har vänner med detta intresse.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. så fin lampskärmen blev!!! kul att göra en egendesignad/Kram

    SvaraRadera
  3. Fiffigt att göra en egen lampskärm sådär :)

    SvaraRadera
  4. Hej
    Din lampa blev ju jättefin, piffigt o fixa till en gammal lampskärm sådär.
    Fina kort du gjort med fint tema.

    Skönt med mer barmark nu tycker jag, resten av snön får gärna försvinna för min del.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

b