torsdag 27 januari 2011

Nästan som julafton!

Igår fick jag det nya numret av "101 idéer" med posten.

Det är alltid en fröjd när det dimper ner.

Den innehåller b.a. beskrivning till den s.k. "Stenmarkmössan" som var så populär på 70-talet....

.... några fina scrapidéer....

... och mönstret till en jättesöt virkad isbjörn, designad av Annika Messing, som har kommit ut med boken "Välkommen till virkligheten" (förlag Ordalaget) och också har bloggen virkverket.blogspot.com.

Dessutom får man titta in i Rikkes pysselrum. Jag gillar rubriken på reportaget: "Alla kvinnor borde ha ett pysselrum". Det håller jag med om. Jag är ju så lyckligt lottad att jag har två - ett hemma och ett i butiken och det är fantastiskt härligt. Dock hinner jag inte utnyttja pysselrummet hemma så mycket - där står strykbrädan och "ropar" just nu.....

Idag hämtade jag två paket. I det ena fanns de nya papperen från "Pysselgumman" som jag har beställt via piondesign.se. Underbara!

Jag har ju nämnt tidigare att "Pysselgumman" är min kusin och jag är verkligen stolt över att vara släkt med henne!

Den här kollektionen heter "Sagan om våren" och alla papper andas verkligen vår! Härligt!

Det andra paketet kom från Panduro och innehöll lite smått och gott, bl.a. dessa fina kakpapper som jag ska använda i min korttillverkning. Jag hade också beställt en mindre variant, men de är restnoterade.

Och så fick jag då de nya designblocken från "Tilda"! De är så härliga....

.... och jag blir så glad av alla de glada färgerna och mönstren.

Här är de nya klippbilderna också. Nu behöver man inte ens klippa ut dem - de är perforerade, så det är bara att trycka ut dem.

Idag lyser solen, det är så fint och ljust! Tänk, vad man är beroende av ljuset - det är i alla fall jag. Hoppas att också du får en strimma sol idag, att du får ett leende av någon och förhoppningsvis en kram.

Ha det gott!
Maria

9 kommentarer:

  1. Man blir så glad när man kommer hit till dig, det andas så mycket glädje.
    Jag ska få ett eget pysselrum. Vårat lilla gästrum ska göras om och där ska jag sätta upp en lång bänk så min symaskin kan stå framme och jag förhoppningsvis vågar använda den. Allt garn ska upp i hyllor och så alla beskrivningar, böcker och pärmar ska få en bra plats. Alla knappar ja, du förstår säkert vad jag menar, allt ska få en egen plats. Men just nu får det nog vänta tills april när jag kan stå och måla och fixa igen.
    Ha en skön dag i solen.

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen härligt att ha ett eget syrum fick det när älste sonen flytta för över 1 år sedan . Även om jag inte kan gå ut så njuter jag för fullt här inne , bara en sak man ser hur skitiga fönter man han , men det är bara att blunda för det Ha en bra dag /Kram

    SvaraRadera
  3. Så kul att du hittade in till mig:) Välkommen!
    Skirver under på att alla kvinnor borde ha ett pysslerum:)
    Ha det bra.
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  4. Panduro har verkligen ändrat stil.De här klipparken tilltalar mig, lite vuxet. Snygga papper . Måste gå in och kika på den sidan. Tidningen kommer med i morgondagens kundvagn.Jo-visst blir det scraplördag. Du kan väl också vara med ?!! Vilken härlig dag det är idag !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Det bladet ser spennende ut. Finnes nok ikke her dessverre. Mye fine klippe-papir du har fått:)

    SvaraRadera
  6. Hej på dej!

    Du har så mycket fint att visa varenda dag och jag bara undrar var du får all energi ifrån... men kanske det är en god cirkel ?

    Jag sitter i mitt kombinerade pyssel och datarum just nu :-) Jag älskar detta rummet även om jag inte utnyttjar att verka till fullo är det mysigt att kolla runt på allt. Men nu tänker jag mig in och fortsätta en stund till med tapetsering av den mer pilliga sorten :-)
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  7. Så himla snygga papper du köpt, förstår att det finns mycket att välja på, man blir lite sugen, men, nej jag får hålla mig till garnerna.
    Spännande o se dina fina kort sen.

    SvaraRadera
  8. den tidningen ska jag gå på jakt efter, verkar vara precis vad jag behöver nu

    SvaraRadera

b