torsdag 24 februari 2011

Nya mönstertidningar!

Idag fick jag de nya mönstertidningarna från Drops.

Fyra härliga tidningar med massor av trevliga modeller för våren och sommaren.

Jag vann garn hos Ulla-Bella för ett bra tag sedan. Det blev liggande i min garnsamling, men igår tog jag fram det. Det är så kul att sticka med "tappade maskor", så nu blir det en gles halsduk av det.

Idag har det blivit ännu ett "stickrör".

Och äntligen är pärl-muddarna färdiga. De har varit min "stickning medan kunder tittar och funderar".

Här syns kanske pärlorna lite bättre. Dem hade jag i min pärlsamling. Garnet är Baby Alpaca Silk - jättemjukt!

I morgon kommer Sandra hit för att packa upp fyra lådor med varor - jag är så nyfiken!

Ha en skön kväll!
Maria

6 kommentarer:

  1. Så flitig du är ...halsduken blir ju jätte fin måste testa att tappa maskor /Kram

    SvaraRadera
  2. Har sett flera som stickat med tappade maskor och det ser så fint ut.
    Sjalen på framsidan på den högra tidningen ser väldigt vacker ut, den skulle jag kunna tänka mig att göra.
    Flitig är du som vanligt med massa grejer färdiga varje dag.
    Hoppas du får massa roligt att titta på i morgon när hon packar upp. :)

    SvaraRadera
  3. Det är jag bra på; att tappa maskor alltså tyvärr kanske det inte går med vilken som helst ;-) Fräck halsduk!!!

    SvaraRadera
  4. Nya mönster, åhh vad härligt, men hur ska man hinna allt? och knasiga jag gör ju egna mönster hela tiden dessutom.... man får hoppas att man blir minst 120 år :-)
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  5. Har funderat flera gånger på att testa de tappade maskorna... Får se till att det blir av snart. Känns perfekt till lite luftiga sommarsjalar :-)

    SvaraRadera
  6. Det måste vara mysigt att ha en stickning när kunderna klämmer på garn :-)

    SvaraRadera

b