fredag 9 september 2011

Poncho och pippi

Nu är ponchon färdig. Den var snabbvirkad.

Jag gjorde den i storlek 5-6 år. Färgerna är mycket klarare i verkligeheten.

Barbies pippitröja har väntat på att få bli klar. Idag tog jag tag i det som fattades - ärmar, halsringning och ihopsömnad. Jag tror att hon blir nöjd.

Hon ska få ett par långbyxor också. Det blir bra när höstdagjämningen närmar sig.


Nyligen fick jag hem lite läckra färger i Svarta Fårets Raggsocksgarn. Har börjat på en tubsocka. Storlek 2-4 år, stickor nr 5, så det går ganska fort. (Färgerna är inte riktigt "naturtrogna")

I morgon ska jag på "100-årskalas" - får träffa många "gamla", goda vänner. Jag njuter redan!

Ha det gott!
Maria

6 kommentarer:

  1. Härlig poncho Maria!
    Jag hinner just nu inte pyssla, inte blogga, inte komma in en sväng till dig och hälsa på, än mindre lära mig sticka. Fattar du hur frustrerande det är att bara hinna/orka jobba.
    kram i alla fall
    Eva

    SvaraRadera
  2. Vad fina grejer du gör , måste in till dig och köpa lite garn.......

    Kram

    //anneli

    SvaraRadera
  3. Poncho är ju riktigt inne i höst. Hade jag inte haft så mycket annat på gång skulle jag nog velat göra en. Pippitröjan blev också jättefin.Har kommit en bit på första ärmen på min tröja.Kommer snart in och köper resterande garn till den. Är bjuden på sen kvinnofrukost ( på em) imorgon . Ska bli riktigt trevligt.Ha en fin helg. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Den blev fin.
    Men vilken liten söt tröja till barbien du gjort. Jag har några mönster men tror inte killarna är så sugna på de där dockorna, det är ju bilar som gäller.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  5. Varför kör helt plötsligt alla med Svarta Fårets garner? Roligare när affärerna är unika!

    SvaraRadera
  6. så mycket fint du har på G ...du har en utmärkelse att hämta på min sida om du vill /Kram

    SvaraRadera

b