torsdag 22 september 2011

Snart är det stickfestival

här i Kalmar och det ska bli så kul! På lördag 11-16 kan man titta in på Byteatern och vara med i någon workshop, inspireras, köpa garn, fika och sticka/virka med andra garn-entusiaster m.m.

Jag har lite nyheter i "bakfickan" och det känns roligt.

I höst ska det vara mycket grönt, senapsgult, vinrött, brunt, grått och svart. Men jag tycker inte att det är fel med starka, glada färger emellanåt.

Pippitröjan i barnstorlek växer sakta fram. Jag gör så mycket annat "mellan varven", men nu är jag i alla fall på gång med en ärm. Snart ska den väl vara komplett.

Som ni märker är jag inte så flitig med bloggen - just nu planerar jag för fullt för stickfestivalen. Men av och till kommer jag att ge något litet livstecken ifrån mig.

Ha det gott!
Maria

5 kommentarer:

  1. Det låter kul med workshops och stickfestival!
    Lycka till och ha så kul!

    SvaraRadera
  2. Du gör så mycket fint .....
    Lycka till på Lördag ...

    kram
    //anneli

    SvaraRadera
  3. Mellan varven blir det ju annat ... alltid på G är du!

    SvaraRadera
  4. Synd att jag missar detta , men men..... Lycka till. Hoppas att dagen blir en fullträff !! Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Hej på dej Maria! Det var vitsigt Maria "... emellan varven" hos dig blir varven många ;-)

    SvaraRadera

b