fredag 28 september 2012

Lite kan förändra mycket

Jag har en skjorta som jag egentligen tycker om, fast ändå inte. Härom dagen kom jag på varför: det är kragen som är fel. Jag har ganska kort hals, så kragen känns lite "i vägen".

Vad gör man då? Jo, man sprättar bort den "yttersta" delen av kragen....

..... och syr en liten söm längst upp på den kvarvarande delen - så har man en "skorstenskrage". Perfekt!
Nu känns skjortan mycket bättre!

Jag har anmält mig till en julmarknad som går av stapeln i början av december. Så nu inleder jag "projekt julverkstad".   Lite korsstygn får det allt bli....

.... och de här motiven kommer att hamna på ett par julkort så småningom.
nu är jag så "julinspirerad"! Det ska bli så roligt att få vara med på denna marknad!

Ha det gott!
Maria

3 kommentarer:

  1. Ja det är bra när man kan göra om istället för att slänga! Vad kul du ska stå på julmarknad! Det kommer bli skoj för dej!=)

    SvaraRadera
  2. Hej Maria
    Ta till vara och återbruka är kanonbra.
    Visst blir det kul på julmarknaden. Brukar komma rikligt med folk och bra stämning mellan utställarna åxå. Nya kontakter knyts igen!!

    Ha en skön helg, kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du fick kontakt med Lotta. Hon är så hjälpsam och gör fina julprydnader också. Tänk vad bra det är när man kan fixa till obekväma kläder på egen hand.
    Kram Eva

    SvaraRadera

b