torsdag 2 december 2010

Vips, så var mössan färdig!

Jag blev nästan förvånad över att det gick så fort att sticka babymössan. Men det var ju ingen nackdel.

 Så här blev den. (Jag satte den på hushållspappers-hållaren, i brist på annat.) Kanske jag stickar halsduken som hör till också.....

Ho-ho-ho, här kommer tomten som vill sitta i julgranen för att ha koll på vad som händer vid jul.
Han är virkad i "Muskat" och kommer att finnas med på min pysselkväll.

Jag måste komma igång med "julkortsverkstan" nu. Och kolla: Jag hittade en massa färglagda stämpelmotiv som blev "över" förra året! Så bra - nu är det bara att börja klippa ut dem och starta med korttillverkningen.

Mörkret har lagt sig, man ser alla tända stjärnor och ljusstakar i fönstren. Det är så fint!

Ha en skön kväll!
Maria

9 kommentarer:

  1. Den där tomten gillade jag. Finns det mönstret på Drops?

    SvaraRadera
  2. Oj, det måste varit en ansenlig hög med stämpelmotiv förra året, om alla de där blev över. :)

    SvaraRadera
  3. Gokväll!

    Bråda tider för tomten i dessa dagar, men om det är något kul går det ju av bara farten ;-)och vad ska man göra när man i det närmaste är insnöad.

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. Så fin babyluen ble. Det lille nissefjeset var også fin:)

    SvaraRadera
  5. Gick det sååå fort med mössan !!! Måste titta på den på måndag. Tomten var ju jätteläcker. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. oj va snabbt det gick , den var ju jätte söt, tomten var ju också jätte läcker / Kram

    SvaraRadera
  7. Så söt mössan blev! Men oj vad fort det gick!

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Oh vad snabb du är i fingrarna :)
    Så söt mössa....fassande färger nu till jul också! =)

    SvaraRadera
  9. Härligt pyssel! Gullig tomtemössa och rolig liten tomte.

    SvaraRadera

b