onsdag 24 november 2010

Snö

Så här ser det ut när jag tittar ut genom ett av mina butiksfönster. Nu är det vinter!
De senaste dagarna har det regnat ofantligt mycket, men nu har det alltså övergått till snö. Det tycker jag är mycket bättre. Det blir ljust - och nu börjar adventskänslorna infinna sig. Mysigt!

 Lucian och tärnan är tovade. De ska få långt hår och jag ska fylla huvudena med vadd så att de blir runda och fina. Stjärngossen sitter på stickorna.

Det blev visst ett litet fel i mitt förra inlägg, där jag hade med beskrivningen till den virkade stjärnan. I början ska det vara 5 fastmaskor i den 2:a lm från nålen ( inte 5 lm!) Ursäkta!

Jag har börjat att sticka en jul-bolero. Garn: dubbelt Cotton Viscose med fin lyster. Mosstickning på stickor 6,5 - det går ganska fort och det gillar jag.

Idag har jag faktiskt namnsdag. Fick kaffe på säng av maken - och en chokladkalender, mums! Men jag KAN vänta till den 1 december!

Vet ni förresten att Drops kommer att ha en julkalender på sin hemsida (http://www.garnstudio.com/)? Mellan den 1 och 24 december kan man klicka på en ruta varje dag och hitta något mysigt julpynt. Jag tycker att sådant är jättekul!

Önskar er alla en god eftermiddag och kväll.

Ha det gott!
Maria

9 kommentarer:

  1. Hej där!

    Jag har något för dig att hämta på blogg ;-) Hoppas du ser den!

    SvaraRadera
  2. Grattis på namnsdagen då! Mysigt att ni också fått snö. Här ligger det nog ett par dm. Det där luciatåget kommer att bli jättefint!

    SvaraRadera
  3. Det låter som om du har haft en bra namnsdag :-) Och jag känner igen parkeringen! Det var där vi parkerade när vi skulle hälsa på dig! Vi har också snö, fast det är ganska blött ändå. Men visst blir det mkt ljusare. Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis på namnsdagen.
    Vi skulle ju också få snö idag, men det är mest regn, de flingor som kom töade direkt. Det är bra blött nu, bara det inte fryser nu för då får vi problem med halkan. Tack för tipset vid Drops.

    SvaraRadera
  5. Grattis på namnsdagen! Här snöar och blåser det nåt helt otroligt mycket, får se om jag tar mig till jobbet imorgon eller om drivorna är för djupa. Jag är så sugen på att sticka tomtarna som är med i samma mönster. Ditt luciatåg kommer att bli så fint. Kramar från Anneli

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterhand, va mysigt med kaffe på sängen, vilken snäll man du har. Såg på tv att ni hade översvämingar i trakten av dig.

    SvaraRadera
  7. Helt enig at det er bedre med snø. Da kommer julestemningen. Så koselig med en julebolero - gleder meg til å se den ferdig:)

    SvaraRadera

b