måndag 11 oktober 2010

Det var den helgen, det That was the weekend

Vilken helg vi har haft - strålande sol och 15 plusgrader!

What a weekend - sunny weather and 15 degrees C.

I lördags em satt vi ute i trädgården och fikade. Det var så skönt! Plockade in några kvarvarande blommor från rabatten.

On saturday afternoon we had coffee in the garden. It was so nice! I picked some flowers from the flower bed.

Men de här bären har jag inte plockat. Det är hallon och blåbär från affärens frysdisk....

But I haven´t picked these berries. I bought the raspberries and the blueberries in the shop....

.... för de skulle bli pajer. Igår var det nämligen pajfest efter gudstjänsten i kyrkan.

.... and I baked two pies. Yesterday there was a pie party after the ceremony in the church.


                            Barnen sjöng så härligt i kyrkan och kyrkokören medverkade också.

                            The children sang so lovely in the church and so did the church choir too.


                                    Jag blev färdig med min andra Zauberball-sjal igår....

                                    Yesterday I finished my second Zauberball shawl....


                               .... så nu hänger båda i butiken. (Så annorlunda färgerna blev här.)

                                .... and now both are hanging in my shop.


Nu har vi hunnit en bit in på en ny dag, solig även den! Det är underbart med solen som lyser upp tillvaron så härligt. Hoppas att du, min vän, får en fin dag också.

Now we have come a little bit into this new day. Sun today, too! It is wonderful with the sun, giving light to everything. I hope that you, my friend, will have a fine day, too.

Ha det gott!
Maria

11 kommentarer:

  1. Kul att du vill vara med i min tävling!

    SvaraRadera
  2. Vad härlig sjalen ser ut! Zauberball är nästan för fint för att användas till strumpor :)

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga sjalar du har gjort! Kram/Anneli

    SvaraRadera
  4. Hej på dej vilka fina sjalar. Jag dras mycket till den lila det är en färg som jag rätt nyligen har nyupptäckt att jag gillar.

    Åh vad mysigt det ser ut, att vara i kyrkan och lyssna på när barn och vuxna sjunger det är glädje det!

    SvaraRadera
  5. Finfin sjal. O härligt med en sån blombukett i oktober!

    SvaraRadera
  6. Härliga sjalar och läckra pajer !! Hos dig mycket begärligt !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Vackra sjalar och härliga pajer! Och dahlior har du kvar i trädgården...

    Fint att få en påminnelse om hur mycket vi har att vara tacksamma över! För vi har det väldigt bra om man jämför med många andra på vår jord...
    Kram

    SvaraRadera
  8. De paiene så gode ut:) Det nye sjalet ble også flott:)

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara pajer, jag blev så fikasugen och visst har du sett rätt namn, det är jag som är med i boken. Kanske skulle berätta det på bloggen... vill ju inte skryta för mycket

    SvaraRadera
  10. Vad kul att du vill vara med i utlottningen!
    2 lotter till dig!

    Vad mycket fint det finns att kika på här!
    En blogg som verkligen gör en glad!
    Hit kommer jag fler gånger!

    SvaraRadera
  11. de vart urtjusiga o smaskiga pajer du gjort med,kram =)

    SvaraRadera

b