måndag 25 oktober 2010

Färdiga och påbörjade projekt Finished and started projects

Så gick ännu en helg. Dottern och jag åkte till stan för att inhandla jeans till henne. Lite bakning och matlagning, förstås. Och en del stickning.

Another weekend has past. My daughter and I went to town to buy some jeans for her. And I did some baking. And some knitting.

Nu har jag stickat pannband av Peru-garnet också - det räckte och det blev jag glad över.

Now I have knitted some head warmers from the Peru-yarn.

Så nu kan man värma sig med ett set i blått....

Now one can get warm in a blue set....

.... eller i rosa/lila. Trevligt!

....or in pink/violet. Nice!

Jag tänkte att jag skulle sticka något av det nya garnet, Alpaca Bouclé, så jag har börjat med en "skorstenskrage". Det är verkligen mjukt och skönt.

I thought I should knit something with the new yarn, Alpaca Bouclé, so I have started with a "chimney collar". The yarn is so soft and cosy.

Det är måndag - en grå sådan här hos mig. Men då kan man muntra upp någon  med en blomma.
Varsågod, bloggvän! Njut av denna bukett. Hoppas att den kan glädja dig litegrann.

It is monday - a grey one here. But  one can always cheer someone up with a flower.
Here you are, blog friend! Enjoy these flowers. I hope they can make you a little happy.

Ha det gott!
Maria

4 kommentarer:

  1. Så fine pannebånd og pulsvarmere. Halsen du har begynt på blir sikkert deilig. Det garnet er så mykt og godt:)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blomma ! Tack tack behövs idag . Inte riktigt i form !!!Tror inte jag tålde all kryddig mat vi stoppat i oss i helgen. Jättehärliga pannband du har gjort också. Ska strax ila bort till Bokbussen. Hon lovade ta med sig böcker med julpyssel. Undrar vad hon hittat ? Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Tack för blomman :-) Jag måste snart gå till en garnaffär och klämma lite på det där nya garnet...

    SvaraRadera
  4. Så fin-fina saker =)
    Tack för blomman också! Du har ju så fina blommor på bakgrunden här på bloggen med! :)

    SvaraRadera

b