onsdag 2 juni 2010

Fika på riktigt och på låtsas

Nu är det härligt att leva! Solen har äntligen hittat hit och det är underbart! Livsandarna jublar och dansar. Och fåglarna sjunger ivrigare än tidigare.

Idag har jag haft flera fikagäster i min butik. Nyss satt det två mammor här, med var sin liten knatte i vagn, mysigt.

När jag skulle starta min garnbutik med café, tyckte jag att det kunde vara kul att ha några stickade/virkade kakor och bullar också. Sagt och gjort - jag hittade flera roliga beskrivningar på diverse bloggar och hemsidor.






Bullen hittade jag på "Coats" hemsida och diverse kakor fanns det bl.a. hos "garnogott.blogspot.com".

Kul med lite sådana grejor i butiken. Jag blir glad av diverse roliga "påhitt".







Det finns inga gränser för vad man kan göra med lite garn!


För ett antal veckor sedan, hade Hemmets Journal mönster på dessa läckra godisbitar. Det råkar vara en av mina favoritgodis-
sorter, så det är klart att jag ville göra några sådana.


Man får väl ta vara på livets goda - på olika sätt.







Jag kommer ihåg en liten vers som fanns i en läsebok som jag hade på lågstadiet (konstigt, vad man kan minnas vissa detaljer hur länge som helst). Den passar så bra en sådan här solig och härlig dag:





Staren, han sitter och spelar flöjt,
han spelar så vackert och förnöjt.
Nu knoppas det i snåren.
"Vad det var bra att jag kom hit
med våren!"

Ha det gott!

Maria

3 kommentarer:

  1. Å så när du jobbar där i ditt butikskafé kan du ju även ha ett virkat armband på dig! by Standar. Maila din adress till mig för du har vunnit, på den härligt underbara färgkombinationen du angav. Kommer på posten om nån vecka.
    /Marie

    SvaraRadera
  2. Det ser mysigt ut med fika hos dig . Och även idag blir det väl så antar jag. Grattis till vinsten hos Mormors bod !! Jätteläckra armband av så trendiga mormorsrutor. Nya idéer !!! Ha en skön dag önskar Eva

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga virkade bakverk du gjort! Ser riktigt mumsiga ut;)

    SvaraRadera

b