tisdag 29 juni 2010

Norrlandsupplevelser

Nu är jag hemma igen efter en härlig vecka i norrland. Det är inte ofta jag är där så tidigt på sommaren, så jag blir fascinerad av de ljusa nätterna!
Vi bodde hos min bror med familj och njöt av samvaro, god mat/fika och prunkande omgivningar.
De har ett fint härbre på tomten, så där huserade vi - inte illa med egen stuga!

Man kan gå ner till älven som rinner alldeles nära. Det var inte riktigt badtemperatur, men härligt ändå.

Vår dotter och tjejkusinerna tog sig en härlig paddeltur. De ville nästan inte komma tillbaka till land.

Så hälsade vi på en väninna som byggt sig en liten stuga på sin hemgårds mark. Jättegullig! Smart inredd, med ett sovloft under taknocken. Tänk, att sitta där vid skogsbrynet och sticka i sommarkvällens lugn!

Jag besökte en loppis och fyndade denna korg samt två "jullöpare" för totalt 40 kr. Korgen blir perfekt i skyltfönstret, med några garnnystan i. Löparna ska bli något annat....

Så besökte jag "Scrap-ateljén" i Örviken utanför Skellefteå och blev rik på diverse material. Min kusin, "Pysselgumman", hade förstås designat några nya papper som fanns där. Hon följde förresten med mig dit.
Nu är jag så inspirerad att göra några nya kort!

Ja, det var en härlig norrlandsvistelse på alla sätt. Synd att det är så långt dit....

Men det är fint här i söder också. Nu är det soligt och varmt, härligt för alla som är lediga och får njuta av den svenska sommaren! Och vi som inte är "hel-lediga" får ta vara på aftnarna. Denna afton ska jag äntligen plantera ut luktärtorna som växt sig ganska stora i växthuset.

Ha det gott!
Maria


3 kommentarer:

  1. Hej, vad härligt ni har haft det! Jag tycker speciellt mycket om den lilla fina stugan ni sov i. Så annorlunda design på den.
    Jag är helledig och njuter i fulla drag av sol och värme. Lycka till med utplanteringen av luktärtorna, det är ju sååå vackra blommor.
    Ha det fint,

    Susanne

    SvaraRadera
  2. Vad fint det är i Norrland också. Vilken fin semester för er. Loppiskorgen tycker jag jättemycket om och jag kan se hur den kommer att stå i ditt skyltfönster. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Oh vad mysigt ni haft det !!Verkat vara helt underbart!!Vad skoj att du hörde av dej och att du gillade paketet!! Har oxå lagt till mej på din följlista!!Hoppas du tycker det är kul att blogga!!Det är så mycket jag har lärt mej på stick och virkfronten här!! Önskar dej en underbar vecka!!=) Pixi

    SvaraRadera

b