måndag 14 juni 2010

Mitt nya armband

Jag har ju inte visat armbandet som jag vann hos "Mormors Bod"! Här får ni se hur fint det är:

Jag bar det med stolthet under Världsstickdagen och fick så många positiva kommentarer.
Det är verkligen snyggt och jag gillar de läckra färgerna (som jag hade önskat mig).

Risken finns att jag försöker tillverka något liknande själv, i andra färger. Jag hoppas att du inte har något emot det, "Mormor".
Du - och flera - får gärna ta efter min idé med virkade mormorsrute-örhöngen:

Jag satte hängena mitt på rutorna den här gången. Men när jag gör nästa omgång, sätter jag dem nog i ett hörn, så att de hänger "på snedden".

Det är väl kul att man kan ge och få idéer mellan varandra. Sedan kan man ju vidareutveckla dem om man har lust med det.

Nu ska jag fortsätta med mitt spännande virkprojekt. Jag behöver ha det färdigt snart, för det närmar sig.....

Ha det gott!
Maria

1 kommentar:

b