onsdag 30 juni 2010

Små rutor

När vi körde från Kalmar till Skellefteå stickade jag på ett linne, som blev i stort sett färdigt. Nu ska det bara sys ihop och stickas kring halsringningen. Garnet är Drops Cotton Viscose.

Och när vi körde från Skellefteå till Kalmar virkade jag ett gäng små mormorsrutor i tunt bomullsgarn.

Nu ska jag ha det lite fäst-ligt en stund, så får vi se hur helheten blir så småningom. Jag gillar kombinationen rött - blått - vitt på sommaren.

Mamma hade rensat i sitt lilla garnförråd och sa att hon nog inte skulle sticka nåt mer (hon är lite darrig). Så då fick jag några nystan. Alltid roligt! Än så länge kan jag nog knö ner lite till i garnkorgen eller lådan, vilken tur!
Har inte bestsämt mig för vad det ska bli av de olika garnerna. Några blir nog pulsvärmare till hösten. Det rosa skulle nog passa till en söt sommarväska. Ja, jag får fundera en stund.
Bäst att jag börjar fästa alla trådarna i rutorna först. "En sak i taget" brukar ju vara bra att följa.

Ha det gott!
Maria





4 kommentarer:

  1. Åh så kul med garn! Det andra såg fint ut oxå.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vad fint ditt linne blir. Jag önskar verkligen att jag kunde sticka ordentligt. Små mormorsrutor är sött, jag virkar alltid in alla trådar medans jag virkar, så jag bara har en tråd per ruta till slut att fästa. Men det är klart att om man ska kunna se rutorna från båda håll så måste det fästas med nål för att bli riktigt snyggt.

    Vad roligt att du fick lite garn, det där blir alldeles säkert fina saker.

    Ha det gott!
    Kram

    Susanne

    SvaraRadera
  3. Jo, jag brukar också ofta virka in trådarna i mormorsrutorna, men denna gång blev det inte så. Det kan vara lite avslappnande att fästa trådar också - man behöver inte tänka. Och det kan vara lite skönt när det är varmt, t.ex.
    Roligt med kontakten med dig!
    Kram!
    Maria

    SvaraRadera
  4. Visst är det toppen att virka/sticka i bilen på långresor !!! Det blir liksom lite gjort. Ja så fick du påfyllning i ditt garnförråd. Inte dumt !!! Kram Eva

    SvaraRadera

b