tisdag 15 juni 2010

Musiktips för barn och andra med barnasinne

Hantverk och handarbete är inte det enda som intresserar mig. Jag har några fler stängar "på min lyra", och det är sång och musik. Sedan några år samarbetar jag med två förlag som ger ut sång och musik för barn.
Det ena förlaget heter Haellquist & Röstlund och finns på västkusten. Tillsammans har vi producerat denna sångbok med tillhörande CD:
Här finns 62 sånger, roliga och skuttiga, med rytminstrument m.m. På CD:n finns alla sångerna, både med sång och komp samt bara komp. Jag har några böcker/cd till försäljning. Sångboken kostar 125 kr och CD:n 50 kr. Köper man båda, får man dem för 150 kr tillsammans.
Förlaget har en hemsida: http://www.gladabarn.nu/. Kolla gärna in den, där finns mycket trevligt!

Det andra förlaget heter Tomsing och finns i Örebro-trakten. Tillsammans med dem har jag gjort fyra häften med bibelsånglekar (typ "Törnrosa var ett vackert barn", fast kring bibelberättelser). Just nu har jag ett antal av det senaste häftet till försäljning. Det innehåller 14 sånglekar, bl.a. "Josef och hans bröder", "Tre stjärntydare" (de vise männen) och "Jesus går på vattnet" m.fl. Pris: 45 kr.
Det förlaget har också en hemsida, förstås: http://www.tomsing.se/. Där kan man kolla in deras utbud av sånghäften, cd-skivor m.m. Bland annat finns det en serie CD.skivor under benämningen "Munken och Kulan". Roliga och dråpliga berättelser - med "djup" - om två killar och deras påhitt och funderingar.

Ja, detta var lite tips - och en liten möjlighet att visa en annan sida av mig också.

Ha det gott!
Maria




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

b