torsdag 15 juli 2010

Sommarkort

Kan det vara för att jag längtar efter att få bada i havet, som jag blev inspirerad att göra detta kort?

Det var i alla fall väldigt roligt att pyssla ihop det. Segelbåten och blommorna kommer från "Skogstokiga". Fågeln, molnet, solen och texten "sommar" kommer från "Magnolia".

                                               Den lilla segelbåten är broderad i korsstygn.

                                            Och snäckorna är "riktiga" - plockade på Öland.

Ha en fortsatt skön och avkopplande sommar, önskar jag alla "bloggkikare"!

Maria

3 kommentarer:

  1. Det var ett riktigt fint och somrigt kort. Gillar det. Gulligt med den lilla broderade segelbåten. Varmt idag med ! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Fy sjutton vad du är duktig på att göra kort. Man blir ju avundssjuk. Har du funderat mer på det vi pratade om?

    SvaraRadera
  3. Hej. Tack för snälla kommentarer på min blogg. Det är alltid roligt med lite uppskattning. Kul också att vi alla i bloggvärlden kan inspirera varandra, det är en stor uppgift tycker jag.
    Roligt att du gör kort. Det gör jag också ibland, dock i ganska enkel och stram form. Kommer nog på bloggen så småningom (om jag vågar visa!) Ha det så skönt i sommarvärmen.

    SvaraRadera

b