fredag 17 september 2010

Äntligen ett räkneverk! At last a counter!

Äntligen har jag fått till ett räkneverk på min blogg! Tack, snälla Eva, för tips och hjälp! Det är ju kul att se hur många som tittar in. Och så ser jag fram emot att få ordna någon liten tävling någon gång framöver när jag har haft ett visst antal besökare - eller följare.

At last I have a counter on my blog, thanks to Eva. It is fun to see how many visitors you have.

På tal om Eva, så vann jag hennes scrapcandy - tack så mycket! Den innehöll en del fina mönstrade papper....

Speaking of Eva, I won her scrap candy with some beautiful papers...

                                          ... några fina band...

                                          ... some fine ribbons...

                                           ... ett antal stämplade bilder/texter...

                                           ... some stamp motives...

                                          ...en del blommor och annat pynt...

                                          ...some flowers and other small things...

                                           ... samt en fin muffins-stämpel.

                                           ... and a cupcake stamp.

Dessutom fanns det med en smörkniv i trä, utformad som en Torsås-tupp...

There was also a wooden butter knife...

... och ett gäng härliga tomater från Evas växthus. Mums! Tack än en gång!

... and some tomatoes from Evas greenhouse. Wonderful! Thanks once again!

Igår kväll var jag riktigt duktig - jag gick en promenad på 45 minuter! Det var jätteskönt. Trädens löv är förvånansvärt gröna fortfarande, men man börjar skymta lite gult här och där.

Yesterday evening I went for a walk for 45 minutes. Very nice. The leaves are still green, but you can see some yellow ones here and there.

På vägen låg en "bladbukett" från en ek. Den var så vacker, så jag satte upp den i en buske.

I found a "bouquet" from an oak tree. It was so beautiful, I put it on a bush.

På ett annat ställe hade en hel del äpplen ramlat ner från ett vildäppelträd. Jag tyckte att man kunde använda dem till något, så jag lade dem så här. Kom att tänka på en fras från en låt som vi sjöng i högstadiet:
"Gå framåt på kärlekens väg, den väg som till friheten bär...". Någon kanske undrar varför äpplena ligger så där - då kanske de får något att tänka på...? Det borde bli positiva tankar.

I also found some apples that had fallen down from the tree. I put them like this. I hope that someone will get some good thoughts because of them.

Jag tog en paus från det stora arbetet med västen. Gjorde en kofta till Barbie - kul med sådant som blir fort färdigt. Garnet är Drops Delight. Mönstret: http://www.stickatillbarbie.se/.

I took a pause from the big work with the vest. Knitted a cardigan for Barbie - good with the small things that you finish rather quickly. Yarn: Delight from Drops. Pattern: http://www.stickatillbarbie.se/.


Sedan hittade jag en söt mössa i det senaste numret av "Kreativ Stickning" och ville testa att sticka den...

Then I found a nice cap in the latest issue of "Kreativ Stickning" and wanted to try to make it...

...så jag tog fram ett garn som jag fick i ett garnbyte tidigare. Det blir en färgglad höstmössa.

...so I choosed a yarn that I received in a yarn exchange earlier. It will be a colourful autumn cap.

På söndag är det valdag - det har väl ingen kunnat undgå. Gör din röst hörd, den behövs!

Önskar er alla en god helg!
Maria

8 kommentarer:

  1. Härlig färg på mössan! Den kommer bli dundersnygg :)

    SvaraRadera
  2. Hej på dej så här en fredag! Efter en liten lur känner jag mig redo för en "ickesova kväll". Valdebatt och Idol krockar... :-( Visserligen viktiga saker båda och därför får vi väl sappa...Klart vi tänker göra våra röster hörda på söndag! Visst kan man man idag tänka att de är lika goda kålsupare, men då handlar det om mer om personer än annat. I grunden, och då talar jag om ideologin, vilket samhälle vill man leva i? Man måste ändå gå efter sitt hjärta menar jag. Handlar det om att vissa skor sig på andra eller ska det finnas plats för den skara som vi faktiskt själva dessutom rätt fort kan tillhöra? Jag törstar medmänsklighet...

    SvaraRadera
  3. Kul att se hur många som faktiskt hittar till ens blogg! Och nu kan ditt räkneverk räkna in en till...
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Tidningen är det något du kan rekommendera?

    SvaraRadera
  5. Kul idé det där med äpplena och de tankar som hjärtat kan ge upphov till!

    Grattis till räkneverket. Efterhand blir det ju onekligen så att man undrar hur många som tar del av vad man skriver. En kommentar är därför ovärderlig om än man ibland bara skriver att man var här.

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  6. Den lua blir sikkert lekker. Garnet ser så fint ut, og nå skal jeg google litt og se hvor de selger det:))

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinsten. Ska se om jag kan få tag i den tidningen, ser spännande ut. Garnet är läckert, älskar melerade garner.
    Tack för den fina kommentaren du gjort hos mej.
    Ha en skön söndag.

    SvaraRadera
  8. Roligt att du gillade din vinst !! Hoppas att du får nytta av den !!! Och vad bra att du fick till ditt räkneverk. Det tänkte jag inte på att man skulle klicka på HTML. Men börjar man tankeverksamheten så löser det sig ofta.
    Ha en skön söndagkväll.Kram // Eva

    SvaraRadera

b