fredag 24 september 2010

Dags för lite stickhjälp

Härom dagen hittade min man denne krabat (död och stelnad) i garaget.

Den är faktiskt 6 cm lång. Dottern sa att hon aldrig hade sett en sådan stor gräshoppa tidigare, så det blev en intressant utforskning.

Som ni nog har sett i kanten på min blogg, så stöder jag stickhjälpen. Har inte haft möjlighet att skicka något bidrag ännu, men nu ska det ske. Här är ett virkat set i merinoull.

Detta är en kofta som är stickad i Eskimo. Varm och gosig....

.... och till den hör en mössa och ett par sockar. Jag vet att Stickhjälpen ska skicka kläder som ska delas ut på BB i Riga, så jag hoppas att dessa plagg ska bli till nytta för några små nyfödda. Stickhjälpen gör verkligen fina insatser - och alla ni som bidrar till detta gör också något jätteviktigt!

Det finns en del som ägnar sig åt "street-knitting" också. Jag vet att några statyer i Kalmar har fått kläder av en grupp stickerskor. Kolla in http://stickklubben.blogspot.com/ så får ni se något trevligt.

För övrigt önskar jag er, alla bloggvänner, en riktigt härlig hösthelg!
Maria

13 kommentarer:

  1. Jättefina!
    Säkert kommer de fina stickade kläderna att glädja någon.
    Önskar dig en tevlig helg.
    Annika

    SvaraRadera
  2. hejsan jovisst kan man rama in själv, har också gjort det några ggr :) men måste skaffa ramar och sånt, men nån gång blir det väl av får man hoppas. :)

    SvaraRadera
  3. kul med stickhjälpen, jag skickade en del dit när de hade detta med mormorsrutorna de skulle göra till en filt :)

    kanske att det blir mer att skicka dit också så småningom.

    SvaraRadera
  4. Men guuuuu! vilka underbart söta bäbiskläder du har gjort! Va du kan! Superimponerad! =)
    Ha en härlig helg,
    kram K.

    SvaraRadera
  5. Jättesöta babykläder !!! Härligt att kunna hjälpa andra . Och du....det där är ju en sådan som invaderade vårt uterum i somras. Det är en vårtbitare. Den höll till länge i vårt uterum och sen en dag hittade vi den drunknad i vattentunnan.
    Ha en jättetrevlig helg !! // Eva

    SvaraRadera
  6. Dom fina plaggen kommer att värma något barn i vinter, känns skönt i själen. Så himla glad jag blev att du länkat till min sida, tack så mycket.
    Ha en skön söndag
    Kram från Stina

    SvaraRadera
  7. Åhh så söta saker du gjort. Kommer säkert någon nybliven mamma bli mycket glad och stolt över. Härligt att göra saker för andra, eller hur? :-)
    Jag har saker som ska till stickhjälpen också, men jag tar ju aldrig tag i saken och packar ner grejorna.... jag kan vara mycket kreativ och nästan explodera i effektivitet, men sen så tar det slut och saker blir halvklara...
    Ha det toppenbra,
    Min ena syster kommer till oss idag och stannar i 4 dagar, ska bli skojjsigt :-)
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Så underbart barnset du gjort och koftan i eskimo är ju en dröm

    SvaraRadera
  9. Hej.
    Vad bra och meningsfullt med stickhjälpen.Och fint har du gjort också.Må så gott och ha en fortsatt fin helg
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Så underbara babykläder! Jag kan tänka mig att det blir en glad mamma i Riga snart! :)

    SvaraRadera
  11. Disse plaggene kommer sikkert til å glede mottakeren.

    SvaraRadera
  12. Jättefina babykläder! Jag har tittat många gånger på mönstret till det virkade setet, de är så supersöta. Har tänkt virka dem till minitjejen så småningom.

    SvaraRadera

b