lördag 4 september 2010

Liten lördagshälsning/A small saturday greeting

                      Nu har jag pysslat till ytterligare några smycken - ett par ringar.

                      Now I have made a souple of rings.

Den här ringen ser väldigt stor ut i den här vinkeln, men i verkligheten är den "normalstor".

This ring looks very big in this angle, but in reality it is "normal".

                                           En enkel "guldring".

                                           A simple "golden" ring.

Jag hade ett udda nystan "Fabel" liggande. Det blev en liten sjal/halsduk som kan vara skön att ha kring halsen en tidig septembermorgon - eller på kvällen.

I had a single ball of "Fabel" in this colour. I knitted a scarf that one can wear on an early september morning - or in the evening.

Det här garnet ska jag skicka till "Fru Albertsson". Hon är i full gång med att virka "Ahlgrens bilar". Kul!

This yarn I am sending to "Fru Albertsson". She is crocheting "Ahlgrens bilar" (candy cars). Very funny!

Idag är det en solig dag. Jag vill skicka famnen full med soliga kramar till er alla!

Today is a sunny day. I want to send lots of sunny hugs to you all!

Ha det gott!
Maria

12 kommentarer:

  1. Åhh vad kul, jag såg bilden med garnet och hann att tänka -oj ett sånt fint garn! sen såg jag att det var mitt! :-) Det blir toppenbra, det jeansblå ser ju riktigt mysigt ut. Det ska bli en scarf till mig är det tänkt.
    Jag sätter in pengarna genast.
    Ha det toppen och en stor KRAM till dig.
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Tack! Här mås det lite halvtaskigt så jag tar lite av solen (den var här men nu är den borta!).
    :)

    SvaraRadera
  3. Spännande med virkade ringar! Jättefina färger på garnet!

    SvaraRadera
  4. Snygg sjal! O cotton light använde jag ju till min bröllopsbolero :-) Det delade sig ibland, men är skönt att virka i.

    SvaraRadera
  5. Vilken rolig idé! Gillar dina fina garner :)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Vilka fina smycken du gjort!! Jag är ju bekant med ämnet iom mitt jobb men såna här har jag aldrig sett!! Kul ide!!

    Önskar dig en fortsatt trevlig helg!!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Hej Maria
    Jag har hittat den där "lord bless my..." på någon blogg. Det är bara att spara ner bilden och lägga den vart du vill i din blogg. De andra sakerna som jag har på bloggen är lätta att hitta, man kommer till deras hemsida om man klickar på dem :-)

    SvaraRadera
  8. Gomorgon Maria!

    Kan nog bli ännu en solig dag kanske ser jag antydan till gyllene stammar.

    Läckra smycken du har gjort och måste säga att du har hittat absolut rätt färger till Ahlgrens bilar. Hoppas vi får se även resultatet. Rena nyttogodiset som inte lägger sig som bomull här och var trots bomullsgarn ;-)

    Idag fär vi äran att sjunga för sonen som fyller 26 år han och flickvännen är hemma på besök i helgen :-) ... ska bli roligt att se om lille Charlie kommer att hjälpa till den här gången (1½ år). Vår gamle Lucky var ju bärande i dessa sammanhang. Verkligen underbart då han rungande gav upp skall då det var dags att hurra. Han försökte dessutom följa oss så det skulle bli korrekt antal.

    SvaraRadera
  9. Jättefina, bomullsgarnet har jag aldrig sett här nere, ser jättefint ut.

    SvaraRadera
  10. jag håller på att virka en väska, men just nu verkar det som är ett evighetsarbete. Kanske skulle ge sig på en sån söt ring som du gjort i stället.

    SvaraRadera
  11. Hej Maria.
    Här blir man ju bara tokinspirerad:)
    Härlig blomring,och sjalen ser ju mysig ut,
    och Ahlgrens bilar blev jag ju nyfiken på.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera

b