torsdag 2 september 2010

Rapport från smyckes-verksta´n

Först kan jag meddela att det har vänt när det gäller min förkylning. Igår var jag inte lika trött och flåsande som jag har varit under den senaste tiden. Idag känner jag att den "pigga busigheten" börjar återvända. Skönt!!! Tack, snälla ni, för alla uppmuntrande ord!

Igår blev jag färdig med sjalen som jag har stickat med garn från Ullcentrum. Entrådigt - det blev några varv med stickor 8....

Det är så fina färgskiftningar i det här garnet. Och det är många meter i en härva, så sjalen blev stor och gosig.
Det mörkgröna garnet - också från Ullcentrum - blir också en sjal. Men nu kände jag att det kunde vara läge med lite tunnare stickor, så det fick bli nr.4. Jag har väl stickat 5 - 6 varv på den, så det är mycket kvar. Men det är så trevlig sysselsättning.

I morgon fyller vår dotter 14 år, minsann! Jag har gjort ett grattiskort till henne. Men jag visar inte mer än så här nu - ifall hon skulle få för sig att kika in i min blogg....

Jo, jag har lite "smyckes-verkstad" nu. På måndag kväll kommer det ett gäng tjejer/kvinnor och ska virka smycken i min butik. Så jag tänkte att det är bra att ha några idéer att visa dem.

Jag ska inte visa så mycket här ännu, men ett litet enkelt armband kan ni få se....

.... jag fäste ihop det med en knapp. Man kan jobba vidare med det på olika sätt, kanske sy på pärlor t.ex.

Nu ska jag snart cykla hem (behändigt att ha så nära till jobbet) och slå in paket inför morgondagen. Det är roligt, tycker jag. Sedan får vi se om jag syr några stygn på stickpåsen....

Aftonsolen slösar sina strålar på oss - härligt!
Jag vill gärna slösa lite glädjestrålar på er - hoppas att ni känner det!

Ha det gott!
Maria

13 kommentarer:

  1. Snygg sjal! O det e så härligt med ullcentrum-garn, o att de söta fåren på öland med omnejd har bidragit med sin päls :-), det är en häftig känsla!

    SvaraRadera
  2. ÅÅ ja vill oxå komma å "smycka"!!!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Varför har jag så långt till dig? Jag vill också vara med! Vilka härliga färger i sjalen.

    SvaraRadera
  4. Ja, jag känner också för att vara med det finns ju så mycket kurser via nätet idag vi kunde kanske haft en kurs med video där alla är uppkopplade samtidigt ;-) Det hade väl varit något ;-)

    SvaraRadera
  5. Flott sjal. Så spennende med smykke-verksted. Gleder meg til å se alt det fine dere kommer til å lage:)

    SvaraRadera
  6. Vilket fint armband !! Det ska bli så jättekul att komma till dig på måndag !!!Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Hej Maria
    Sjalen vart jättefin, härliga färger och så gillar jag när det blir så där mycket luft i mönstret. Det blir både snyggt och varmt och gott.
    Jag håller på med bilarna här, nu har jag snart virkat alla delar till två bilar.
    Har sneglat lite på fler färger i detta garnet, så det kommer nog en beställning till snart.
    Ha det så gott i den pigga busighetern :-)
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej Maria.
    Läcker och gosig sjal du har stickat.
    Blir också sugen på att göra en sjal.
    Roligt med 14-årskalas.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Åh, ännu en sjal av modellen som jag vill (började nyss) sticka men får inte till det! Har ingen bra beskrivning ... har du några tips om nr på stickor m.m så tar jag tacksam emot dessa! Väldigt fin blev din i de färgerna!
    :)

    SvaraRadera
  10. Hej.
    Såna sjalar har jag stickat mååånga... de är underbara. De var liksom förra höstens "hangup" för mig :-)
    Hoppas att ni får en bra födelsedagsdag idag!

    SvaraRadera
  11. Va kul att virka smycken, ska bli spännande o se vad ni hittar på, armbandet är jättesnyggt. Ska prova på o göra en sådan sjal, jag har garn från dom som bara ligger. Ha en skön helg

    SvaraRadera
  12. Färgerna i sjalen är verkligen fina, och sjalen ser så mjuk och gosig ut.

    Gillar armbandet!! Om du har lust att dela med dig av en beskrivning så gör gärna det :-)

    Kram!

    SvaraRadera

b