tisdag 21 september 2010

Mössa och nya böcker

Det gick fort att göra ytterligare en mössa. Modellen är enkel, bara räta och aviga. Vill man, kan man virka en blomma att piffa till den med.

Jag har tagit hem ett par nya böcker till butiken. I den här finns det många söta amigurumidjur...

                                          ... som t.ex. den här söta kattungen...

... och den här babypingvinen. Förlag: Känguru ( har faktiskt aldrig hört talas om det tidigare).

Den andra boken är en broderibok - från samma förlag. Den innehåller en del fina grejor...

                                           ... här är en liten lavendelpåse...

                                             ... och en söt tehuva...

... och fortare än vi anar kommer julen. (3 månader kvar). Då kanske man vill brodera några fina hjärtan att hänga i fönstret - eller ge till någon i julklapp.

Men nu är det september, höstdagjämning om ett par dagar.
Naturen gläder oss med mer och mer sprakande färgprakt, det är härligt.

Önskar er alla en härlig dag!
Maria

6 kommentarer:

  1. Hej på dej du glade :-)

    Det må jag säga du är mig en snabb en! Du lär inte behöva frysa om öronen i vinter.

    På väg in och hälla mig en stund men först var ju tvungen att kolla om här var något nytt ;-)

    SvaraRadera
  2. Bøkene ser jo flotte ut. De hjertene nederst var fine - slike burde du lage:)

    SvaraRadera
  3. TACKTACK Maria! Så mycket du hade smugit ner i brevet :-) Du är alldeles för generös! Det kommer att bli toppen med dem i boken, ska klistra in lite ikväll tänkte jag. Tjoho! Det känns jättebra, och det värmer att du är så himla rar! Ha nu en toppenfin kväll, och tack igen! Förresten, den där pingvinen i boken var bedårande tyckte jag :-)

    SvaraRadera
  4. Fina broderier! Men tankarna på julen får allt vänta ännu ett tag...

    SvaraRadera
  5. Boken med broderier verkar jättefin, ja den andra också. Skulle så gärna vilja hinna med yllebroderi som är så vackert. En blomma i
    en lite mörkare blå hade nog passat.

    SvaraRadera
  6. Jättesöta smådjur!! Och ja, julen är här innan vi vet ordet av..jag har redan börjat fundera på julklappar för en gångs skull..

    Ha en härlig onsdag imorgon!!

    Kram Lena

    SvaraRadera

b