onsdag 15 september 2010

Några maskor i taget / A couple of stitches at the time

Min rygg har gjort väldigt ont under en period, men nu har jag varit hos en massör/kiropraktor, så nu ska det väl ordna sig. Det blir lite väl mycket stillasittande med stickor etc. Får skärpa mig och börja röra på mig mer.

Men jag har i alla fall gjort båda vantarna färdiga nu. Gosigt tjocka i Eskimo.

Now I have knitted both of the mittens in "Eskimo".

Tidigare i höst stickade jag en mössa i samma garn och nu tyckte jag att den och vantarna kunde få sällskap av en fuskpolo. Rätt som det är behöver man en sådan, när de kalla höstvindarna börjar vina runt knuten.

This is a color to wear when the cold winds begin to blow.

Jag har tagit hem några ergonomiska virknålar till butiken. Dessa har "soft" skaft och är sköna att hålla i.

Crochet needles with "soft" handle.

Under den senaste tiden har jag kommit på att det är smart med avmaskningsnålar. Tidigare använde jag en garnstump, men jag tycker att det är lättare att plocka upp maskorna från en sådan nål.

Instead of putting stitches on a thread I use theese needles.

Kolla här, ett sjalspänne. Kan vara ganska snyggt och praktiskt att ha på sjalen, så man slipper hålla på och "fixa till" den hela tiden. Nu håller den sig på plats. Jättebra - det kan vara lite småkyligt i butiken ibland och då är det så skönt med en sjal över axlarna.

Look at this, a shawl clasp. Keeps the shawl in place on your shoulders.

Nu måste jag sätta fart på stickorna och se till att bli färdig med västen i Kid Silk. Den blir härligt mjuk.

Now I must get going with this vest in "Kid Silk". It will be so soft.

Ha det gott!
Maria

7 kommentarer:

  1. Jodå Maria, visst är det du som vann !! Min man slog tärningen till ditt nummer.
    GRATTIS !!!!!
    Och du får en bonusvinst också för att du är så flitig att kommentera. Jag dyker upp endera dagen hos dig och överlämnar vinsten !!!
    Älskar de lila grejerna du stickat. Mycket snygga !!!
    Ha det gott !!! Eva

    SvaraRadera
  2. Så flitig du är att sticka, fina färger på garnen!

    SvaraRadera
  3. Det var mycket du hann med i ett inlägg ;-) hejaheja!

    SvaraRadera
  4. Du är flitig trots ryggproblem!!!
    Jag har komponerat mönstret själv,har tagit lite här och lite där, då blir de som mina
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  5. Hoppas du snart mår bättre i ryggen.Har aldrig provat Eskimo, men det ser jättehärligt ut så man kanske ska testa.

    SvaraRadera
  6. Skulle gjerne ha prøvd slike soft heklenåler. Det er kanskje noen som selger slike her også. Den sjalnålen var utrolig flott, det gir det lille ekstra til et sjal:) Fine votter og hals i eskimo:)

    SvaraRadera

b