onsdag 29 september 2010

En solig dag

Idag lyser solen och det är ljuvligt med det ljuset! Allt känns så mycket lättare när solen är med, tycker jag.

Nu börjar det bli väldigt varmt och gosigt att ha hela västen i knät när man stickar. Riktigt flitig är jag, om jag får säga det själv. Är färdig med bakstycket och det ena framstycket. Har börjat på det andra framstycket. Det känns bra.

Men jag kände ändå att jag ville ha något att "växla om " med. Hittade ett roligt mönster på ett pannband hos http://www.elvirasgarn.se/. Man stickar maskorna "i fel ordning" två och två. Det blir en rolig mönstereffekt.

Det börjar snart vara dags att ta fram mössan el. något dylikt, för att hålla huvudet varmt. Förra hösten hittade jag ett trevligt baskermönster i "Kreativ Stickning" (nr 6/2009). Jag stickade några stycken, för det var så roligt. Garnet är ett "Manos-garn".
Ikväll övar gospelkören, sista repetitionen innan vi åker till norra Tyskland på "turné". Natten mellan torsdag och fredag (kl. 00.30) avgår bussen söderut. Kudde med! Det ska bli roligt. Och det är absolut lämpligt att ha med sig en stickning (eller fler....) när man ska åka buss så långt. Vi kommer att "hamna" i Lübeck-trakten. Där borde det finnas någon trivsam garnaffär..... Eller kanske någon scrap-butik?!

Ha det gott!
Maria

10 kommentarer:

  1. Låter roligt att få resa iväg, hoppas att ni får det trevligt.
    Klart att du ska ha med en stickning, jag brukar sticka mig igenom resorna vi gör.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Kul med körturné! Självklart måste du ha några stickningar med.....omifallatt :)
    Tack, det är lite bättre idag men gör ganska ont ännu. Har haft tur med fina överraskningar senaste dagarna och det är kul. Nej, nu måste jag kolla alla nya garner du fått in.
    Trevlig resa!

    SvaraRadera
  3. Tack! *kram* Du skulle sett mitt leende när jag läste din kommentar, blev lite rörd till och med :) Jag har inte insett att du har en egen blogg förän nu, sorry, men nu har jag hittat hit och lägger till dig i min läs-lista!

    SvaraRadera
  4. Vad spännande! Hoppas ni får roligt :)

    SvaraRadera
  5. Spännande att de hur västen kommer att se ut. Det känns som jag tar fram Kreativ Stickning och stickar basketen också - den är så fin!
    Ha en trevlig resa!

    SvaraRadera
  6. Vad är det för gospelkör du är med i? Jag har själv sjungit i gospelkör i många år och jag älskar det, det är riktig "må bra"-terapi för själen! Tyvärr tvingades vi lägga ner kören innan sommaren eftersom våran underbara körledare inte fick ihop det med familjelivet längre. Så småningom ska jag hitta en ny kör att sjunga i men tänker inte ta tag i det den här terminen, med tanke på minitjejen.

    En basker vill jag sticka mig. Såg en modell som jag gillade i en bok från biblioteket i somras, jag får nog låna den boken igen.

    SvaraRadera
  7. Så morsom teknikk du viser med det røde garnet, det må jeg sjekke nærmere:) Nå har du ikke mye igjen på kosevesten din:)

    SvaraRadera
  8. Hoppas att du får med både stickningen och solskenet på din resa!

    SvaraRadera
  9. Spännande teknik De måste jag pröva.
    Jag ska ha spetskanten runt om.
    Kram Gina

    SvaraRadera
  10. Hej! Försöker hitta mönstret till pannbandet men änken fungerar inte. Har du möjligen mönstret att skicka till mig?

    SvaraRadera

b