tisdag 24 augusti 2010

Dags för Stickcafé Time for the knitting café

Idag startar jag höstens stickcaféer. Vi har haft sommaruppehåll i två månader, så nu blir det roligt att träffa alla stickerskor igen. Det kommer nog några nya också - jättekul!

Today I will start my knitting café. We have had two months free, so now it will be good to meet all the knitting women again. And I think that some new friends will join us - nice!

Vi brukar vara mellan 5 och 15 personer här i min butik. Det är verkligen en trivsam form av umgänge. Blandade åldrar, blandade erfarenheter, man frågar, tipsar och inspirerar varandra.

Usually we are between 5 and 15 persons here in my shop. It is really a good form for  meeting one an other. Different ages, different experiences, you ask, share ideas and inspire each other.

Nu har jag virkat ett lila band som babysetet får hänga i, i mitt skyltfönster. Hoppas att det inspirerar någon.

Now I have crochet a purple ribbon to hang the babycap and socks on, in my shop window. I hope it will inspire someone.

Tjohoo, en Eskimovante är klar! Den var lätt att sticka och det grova garnet gör ju att det går fort. Mönstret finns i den nya Drops-kollektionen (precis som mönstret till mössan som jag har visat tidigare) och har nummer 125-21 samt 125-22.

Yippee, a mitten in "Eskimo" is finished! It was easy to make and with the thick yarn it took short time. The pattern is one of the new ones from "Drops" ( like the cap that I have shown earlier), it is pattern number 125-21 and 125-22.


Än så länge behöver man inga vantar och det är jag glad för. Vädret växlar mellan sol och regn och idag har tillvaron växlat från sommarlov till skoltermin för många barn och ungdomar. Det brukar alltid kännas lite bra när man kommer in i de vanliga rutinerna igen, tycker jag.

So far you don´t need any mittens, and that´s good. The weather is varying between sun and rain and today many children change from holiday to school term. I think it feels good to come back to the "normal" rutines again. Have a nice day.

Vilka rutiner du än har, så önskar jag dig en härlig dag!
Ha det gott!
Maria

8 kommentarer:

  1. Halloj Maria!

    Du låter glad och som att du har klarat dig med hälsan i behåll den här gången! Ha nu så kul på stickstunden ;-) Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Kul att komma tillbaka till det normala efter sommaren. Stickhjälpens stickcafe startar idag oxå men jag är upptagen med annat, så jag får vänta en vecka till.Det lila bandet blir nog kanon i ditt fönster. Ha en skön dag

    SvaraRadera
  3. Sommaren i all ära men det är skönt när hösten kommer och Stickcaféerna börjar.Här i Solna startar vi på torsdag.Snyggt babyset du har gjort.Bra idé,att hänga det så där.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig vante. och lila det är mitt i prick i höst !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Vad trevligt att vi får se lite från affären!! Kul med stickkaf´e!!Vårat öppnar oxå snart o då e det som vanligt igen!!Fint babyset!!Visst är det kul att sticka till dem små men nu är det dax för plagg till de stora,hehe..Kul att du sa att jag skulle sätta stickorna i nåt,hehe har precis blivit klar med en hög stickfodral,säljer du såna i affären? Jag ska sätta ur dem här på bloggenoch se om nån är sugen på dem !!Må så gott!!=)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Här där jag bor finns inte stickcafe så jag går i funderingar om att starta ett, har du några tips?
    Det verkar vara ett kul sätt att träffa likasinnade.
    Carina

    SvaraRadera
  7. roligt med stickcafé, jag har inte varit på något men ska väl bli av nån gång :)

    SvaraRadera

b