lördag 28 augusti 2010

Nästan som julafton

Tänk, att det kan vara så roligt att få paket! Det spelar ingen roll att jag vet vad det innehåller, jag blir lika glad i alla fall.

Igår fick jag garnet som jag hade beställt från "Garngrottan". Underbara färger och underbar kvalitet! Det är ett merinogarn från Peru. När man köper det bidrar man till herdarnas försörjning och till ett skolprojekt för deras barn. Känns bra att vara med och hjälpa dem!

Idag hämtade jag ett paket från Panduro. Det innehöll designblock samt klippbilder - nya från Tilda-sortimentet. Jag gillar verkligen hennes ( Tone Finnanger) design. Har tänkt göra lite höstkort framöver och snart får man väl starta med julkortsproduktionen....

Jag har inget räkneverk till min blogg. Det skulle vara roligt att kunna se hur många som tittar in hos mig. Har försökt kolla runt lite, men inte fått till det. Finns det någon som har några bra tips på hur man ordnar ett räkneverk?

Så var det helg igen. Det ska visst regna en del i den här landsändan. Då passar det bra att ägna sig åt lite pyssel. Kanske en stickpåse?

Ha det gott!
Maria

9 kommentarer:

  1. Jättefint garn och vilken bra anledning att köpa just det garnet. Man vill ju gärna vara med och bidra till behjärtansvärda projekt.
    Gå in och klicka på siffrorna i mitt räkneverk så kommer du till SUSNET. Det har funkat bra hos mig Man kan själv bestämma vad som ska synas på bloggen och sen kan man logga in och se alla detaljer dag för dag på deras hemsida.
    Ska stå på loppis med svärdottern i Parken imorgon, d.v.s. om det inte regnar.
    Ha en skön helg !! // Eva

    SvaraRadera
  2. God eftermiddag!

    Vilket härligt garn du har beställt, det är ingen ende på din kreativitet. Vem ska ha en garnbutik om inte du!!!

    Själva har vi nyss kommit hem efter en njutbar stund på massagebrits. Ett halvår sedan sist vi gick dit stela som pinnar och svävade ut på moln.

    Få se vad som händer kanske inte så mycket mer idag.

    Skulle tro att du är igång frågan är med vad...

    ha en go helg Maria kram Ingela

    SvaraRadera
  3. Hej. Vilket härligt garn du köpt.
    Hoppas du får till en räknare. Det är kul att kunna se hur många som tittat in varje dag :-)

    SvaraRadera
  4. Det var et deilig garn du har fått tak i :)

    SvaraRadera
  5. Vilken fint garn du fick på posten!

    SvaraRadera
  6. Hej Maria
    Merinogarnet från Peru har jag också köpt av, inte billigt men helt underbart. Det är så otroligt mjukt och skönt, härligt också att det är så fantastisk kvalité, garnet är precis lika tjockt hela vägen.
    Ha det riktigt gott,
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  7. Hej igen Maria
    Jag behöver garn, närmare bestämt Drops Cotton Light i färgerna 02 vit, 05 ljusrosa och 11 lime. Två nystan av varje sort, här ska virkas Ahlgrens bilar :-)
    Skulle väl skrivit till Droppens Mail, men det var smidigare så här. Hur betalar jag?
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart garn, älskar melerade garner.

    SvaraRadera

b