tisdag 31 augusti 2010

Jag har "UFO:n" också I have "UFOs" too

Förra året - eller var det året dessförinnan? - började vi prata om att renovera hallen. Då tänkte jag att det kunde vara fint att ha ett par söta tavlor där. Beställde material från Panduro och var snart klar med de broderade motiven.

Last year - or was it the year before that? - we talked about renovating our entrance. I thought it could be nice to have a couple of cute pictures hanging there. I ordered material from Panduro and started the embroidery. I was soon finished.

Man skulle också "färglägga" lite med Vesa Craft - stämpeldyna för textil. Men det har jag inte gjort ännu. Jag köpte ramar också men de ligger fortfarande i skåpet och väntar.

One should "colour" a little with stamp colour for textiles. But I have not done that yet. I also bought frames, but they are still waiting in the cupboard.

Nu gör det inte så mycket att tavlorna inte är färdiga ännu - för hallen är inte färdig. Den består av två delar, en "yttre" och en "inre". Den inre delen blev klar på försommaren i år. I den yttre återstår det att sätta bröstpanel på väggarna samt att tapetsera ovanför den. Sedan ska panelen målas, golvet bytas, trappräcket bytas ut och dessutom har min man lovat att bygga en klädhylla i lite gammaldags stil. Så jag hinner nog bli färdig med tavlorna framöver....

It´s no panic that I haven´t quite finished the pictures. Because the entrance is only half finished. I think I will have plenty of time for this.....

Jag fortsatte med mitt kortmakeri idag. Hade en del mindre, dubbla kartongbitar som jag gjorde små kort av. Ca 10x10 cm. Använde pappersrester samt bilder som jag har klippt ur tidningar etc. Enkelt, men det blir ganska fint ändå.

Today I continued with my card making. Made some small cards and used small pieces of paper and pictures that I have cut out of magaszines. Simple, but rather nice, I think.


Ikväll är det stickcafé igen. En trivsam stund med stickning/virkning, tips och idéer, prat och fika. Bra avslutning på dagen.

Tonight my knitting café is open again. A couple of cosy hours with knitting/crocheting, ideas, talk and coffee/tea. A fine way to finish the day.

Hoppas att också ni, mina vänner, får en god avslutning på dagen.
Ha det gott!
Maria

6 kommentarer:

  1. UFON dräller det av här. Men omväxling förnöjer ju, så de åker ut och in och vips så är de kanske färdiga.
    Milda makter vad kort du hinner göra !!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga tavlor det kommer att bli! Tycker att den sortens broderier är så fina...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Himmel så jättesöta tavlor, de kommer lysa upp hallen varesig den är renoverad eller inte :-)
    Garnet hann inte riktigt fram tills idag, men det kommer säkert i morgon.
    Jag har också haft "stickcafé" idag, tre vänner från mitt förra jobb kom till mig på fika och lite handarbete. Bästa kvällen på läääänge! Åhh vad jag tycker det är roligt att träffa likasinnade.
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Tittar inom dig innan det är dags för mig att krypa till kojs... mycket fint att kolla på som vanligt.

    Sov gott!

    SvaraRadera
  5. Så mange fine kort:) De pandurobildene er fine, og jeg har prøvd noen av dem før. Da brukte jeg sminke (rouge/øyenskygge) til å fargelegge litt.

    SvaraRadera
  6. vilka fina broderier! Du ska se att de rätt vad det är blir klara :)

    SvaraRadera

b