måndag 23 augusti 2010

Krasslig helg

I fredags blev jag färdig med babysetet. Tyckte att det kunde vara fint med någon liten detalj i avvikande färg, så jag broderade en liten lila blomma på mössan. Och snoddarna på sockorna blev också lila.

De är stickade i Drops Angora Tweed och det lila garnet är Babyull från Dalegarn. Det blev ganska sött, tycker jag. Nu ska de hängas upp i skyltfönstret - i ett lila band, har jag tänkt.

På fredagkvällen var jag så konstigt trött - gick till sängs kl.21!

På lördageftermiddagen var vi på konfirmation i Kalmar Domkyrka. Den håller på att renoveras, så halva kyrkan är "avstängd". Vi fick plats på den ena läktaren och såg väl någorlunda bra vad som hände.

Konfirmandernas redovisning bestod av ett drama, varvat med sång. De var jätteduktiga.
Efter konfirmationen var vi bjudna på "kalas" hos en av våra "kompisfamiljer". god sallad med bröd, kaffe och tårta. Gott och trevligt.
Jag stupade i sång när vi kom hem.

Igår var jag så trött när jag gick upp. Så fort jag tog några steg blev jag alldeles andfådd. Kände att det satt något och irriterade nere i luftvägarna. Men vi åkte till Öland, till min svärmor samt till Himmelsberga museum för att titta på en textilutställning. Den var väldigt fin - tyvärr fick man inte fotografera där.
Resten av dagen vilade jag - hade nog lite feber.
Idag är jag i butiken - skönt att jag inte har ett "flängigt" jobb - så det ska nog gå bra.

Förlåt om jag har klagat, det tillhör inte vanligheterna.
Nu skiner solen - så det blir nog en fin dag idag.
Hoppas att ni, mina vänner, får det bra idag.

Ha det gott!
Maria

7 kommentarer:

  1. Så söta babykläder ! Det var länge sedan !!!!
    Men jag har börjat tänka på det igen. Vet 4 bebisar på gång i vinter. Dagens ungdomar stickar nog inte babykläder, men jag tror de är glada av att få. Vad tror du ? Så här gör jag när det BÖRJAR klia i halsen :gurgla med vatten blandat med vanligt salt flera ggr. Det brukar ta stopp då !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Hej på dej lilla du... klart du måste få kränga av dig någon gång du brukar ju jämt vara som en stråle. Ska hålla tummarna för att det håller sig i schack ibland lyckas det!

    Babysetet blev jättegulligt nej nu måste jag springa ifatt bussen. Vi hörs!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  3. Åh vilka söta kläder. Jobbigt att må dåligt, hoppas verkligen att du blir helt bra snart. Om man inte får gnälla i sin egen blogg, var ska man då få gnälla? KRAM!!!!

    SvaraRadera
  4. Tack för komentaren om mina vantar !
    Mönstret ska vara tillgängligt.
    scrolla ner så hittar du en länk till Anna vanten,antinen i Kamillas inlägg el i högra kanten.(vackravantar bloggen)
    Du har en trevlig blogg med mycke fint,kommer hit igen o kikar mera,nu är det annat som kräver min uppmärksamhet!
    Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Supersött babyset!
    Så tråkigt att du känner dig dålig, jag hoppas att du blir frisk snart.
    Krya på dig!
    Kram/Ulrika

    SvaraRadera
  6. Hej Maria
    Babysetet är jättegulligt och passar ju bra till både kille och tjej. Lila är en färg som jag kommit att gilla mer och mer.
    Trist att du känner dig hängig, det är väl lite av den tiden nu tyvärr, när alla skolor startar så brukar ju halva svenska befolkningen duka under i förkylningar o div annat tråkigt. Jag hoppas att du snart ska känna dig bättre igen. Tur som sagt var att du inte har ett stressigt jobb, det sliter så på kroppen. Försök att ta det lugnt, drick mycket vatten och sov, sov, sov.
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera

b