lördag 21 augusti 2010

Konfirmationskort

I eftermiddag ska vi på konfirmation i Kalmar domkyrka.. Två av våra "kompisfamiljer" har var sin dotter som konfirmeras. Det blir säkert fint. Jag har gjort ett  konfirmationskort till var och en av tjejerna.

This afternoon we are invited to a confirmation in the church in Kalmar, by two af our "best friend-families". That will be nice. I have made two cards for their girls.

Min kusin, "Pysselgumman"  har designat många vackra papper, bl.a. dessa som passar så bra till konfirmationskort.

My cousin, "Pysselgumman", has designed many beautiful papers, for example these - so perfect for confirmation cards.

Här finns också ett av hennes papper med, samt en stämpel från "Magnolia".

Here is also one of her papers and a stamp from "Magnolia".

Jag vann ju ett armband från "Mormors Bod" tidigare i sommar och det har jag ofta på mig i butiken. Nu har jag fått förfrågningar från kunder om  jag kan göra armband till försäljning. Kollade med "Mormor" och det var ok. Så nu har jag startat en liten produktion. Här är ett exempel.

I won a bracelet from "Mormors bod" earlier this summer and I often wer it in my shop. Now some customers have asked me if I sell these. I checked with "Mormor" and she said ok. I have now started to crochet some bracelets. Here is one of them.


Solen är med ganska mycket idag och det är skönt. Det blir nog en fin helg.

The sun is shining and that is very nice. I think it will be a good weekend.

Ha det gott!
Maria

8 kommentarer:

  1. Hej på dej!

    Ha nu en bra dag med konfirmationer och allt. Korten är jättefina likaså armbandet!


    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kort! Ha det bra på konfirmationsfirandet!
    Emma

    SvaraRadera
  3. Hej Maria.
    Vad fint med personligt gjorda kort,det blir man extra glad för.
    Hoppas ni får det trevligt.
    Finfina små mormorsrutor.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Flotte konfirmasjonskort. Artig armbånd du har laget også.

    SvaraRadera
  5. vilka fina konfirmationskort du har gjort och vilket snyggt armband!

    SvaraRadera
  6. Korten är helt underbara, så bra du är på sånt. Brittmari

    SvaraRadera
  7. Så vackra konfirmationskort!! Snyggt armband.

    SvaraRadera

b