fredag 6 augusti 2010

Garnbyte och god middag

Igår när jag kom hem från butiken, låg det ett spännande paket och väntade på mig där hemma. Först visste jag inte riktigt vad det kunde innehålla, men när jag öppnade det förstod jag på en gång vad det var:

Det var ju Garn och Te-bytet! Detta fick jag: Ett härligt ullgarn, ett fint eco-bomullsgarn och ett gott te. Tack så mycket, "Wildvittran"! Vet ännu inte vad jag ska använda garnerna till, men de får ligga och inspirera mig, så dyker det nog upp någon idé framöver.

Varje sommar brukar min svärmor bjuda ut oss på middag på något trevligt ställe. I år blev det Stufvenäs Gästgiveri, söder om Kalmar. Där hade jag aldrig varit så det blev en angenäm bekantskap i går kväll.

Det blev en trerättersmiddag. Till förrätt åt jag löjrom med tillbehör. Det var fantastiskt gott.

Varmrätten bestod av oxfilé med rödvinssås, färska primörer och potatis-och palsternackspuré. Mums!
Efterrätten: äkta vaniljglass med färska jordgubbar, samt kaffe. Den glömde jag att ta kort av - det måste väl bero på att jag dels blev så förtjust i den och dels var väldigt mätt!

Kommer ni ihåg rutorna som jag virkade tidigare i sommar? De har fått ligga och vänta en stund, för jag har haft andra projekt på gång. Men nu har jag tagit tag i dem, äntligen. Vaknade väldigt tidigt i morse och då tänkte jag att det var läge att börja färdigställa det som jag ska använda dem till. Jag kom en bra bit, men det återstår lite arbete. Får se om jag kan bli klar i kväll - vill så gärna bli färdig med detta snart!

Ha det gott!
Maria

11 kommentarer:

  1. Tjo vilken fin middag! Ser härligt gott ut :))

    SvaraRadera
  2. Vilket mysigt ställe att äta på, verkar ju ha toppenfin mat också!
    Jag skickar över ett brev till dig i helgen, men jag får varna dig. Tyvärr så hade det legat en spets i samma låda som jag budat in på Tradera och den luktade rök :-(
    Jag röker inte och jag tycker att det är så äckligt, hoppas att du kan vädra bort lukten.
    Jag ska låta det ligga ute i natt så får vi hoppas på det bästa.
    Ha en fin dag,
    kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Glömde ju säga att rutorna är superfina!

    SvaraRadera
  4. Hej! Nu är vi hemma från Öland. Vi stannade till hos dig i lördags, vid halv två...trodde du hade öppet till 14 ju, men det var stängt! I alla fall så har jag ju sett var du har din butik! Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. det är kul med dessa byten :)

    roligt att virka rutor också, det finns så många variationer man kan göra :)

    SvaraRadera
  6. Vad roligt med sådant byte. Jag har inte gett mig på det än.
    Visst är Stufvenäs jättefint och läcker mat serveras där. Senast jag var där var på niornas avslutningsfest i maj. det var jättetrevligt !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Jag ska nämna vart garnerna kommer ifrån också i fortsättningen. Bra va?
    Vilken middag och vilken svärmor. Du kan vara lycklig du.
    Kommer ut på onsdag, hoppas jag är välkommen.
    Då ska vi färga i Kool Aid.

    SvaraRadera
  8. Kul att du vill vara med och följa mina bloggar! Tyvärr är uppdateringen bland tänkeorden kanske inte den bästa, blir mest när jag snubblar över något klokt som jag vill komma ihåg...
    Vilken snäll svärmor du har som bjuder ut er på fin middag! Stufvenäs verkar vara ett mysigt ställe!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilket fint paket du fick. Middagen ser smaskig
    ut

    SvaraRadera
  10. Åh, jag väntar också på mitt Garn & Te-byte. :) Härlig blogg du har!

    SvaraRadera

b