fredag 20 augusti 2010

Mera garn More yarn

Igår sålde jag nästan alla sjalar som jag hade i butiken. Hoppsan! Det innebär att jag måste sätta sprutt på sjalstickorna.

Yesterday I sold almost all the shawls that I had in my shop. Woops! That means that I have to knit some new ones.

                      Tog en tur till Ullcentrum och hittade dessa underbara härvor....

                       I visited "Ullcentrum" and found these lovely tangles....

....samt lila lingarn. Jag började genast sticka en sjal av det. Bara enkel rätstickning men det blir ganska fint ändå. Och det går fort.

....and some purple flax yarn. I started to knit a shawl right away. It will soon be finished.

Det tar tid för mina färgade nystan att torka. Så igår nystade jag upp det rosa garnet så här - och idag är det torrt. Tillbaka till garnvindan.

It takes time for my dyed balls to dry. Yesterday I did like this with the pink one and today it´s dry.

Men vad är detta? Är det en elefant?Nej, det är babysockan som jag stickar. Man gör ingen vanlig häl utan man stickar en sula som man sedan syr fast. Rolig och annorlunda lösning. Beskrivningen finnsHÄR.

What is this? Is it an elephant? No, it´s the baby sock that I am knitting. You don´t make a heel. Instead you knit a sole to sew on the sock.

Igår fick jag ett nummer av quiltmagasinet "Fat Quarter" - svensk, trots namnet - med posten. Jag är ingen quiltare - ännu. Skulle vilja pröva denna form av hantverk också. Det finns så mycket fint i den här tidningen, inte "bara" typiska täcken och väggbonader, utan en hel del annat. Bl.a. har jag sett en jättefin väska som jag skulle vilja göra. Vi får se när det blir.

Yesterday I got this number of "Fat Quarter", a swedish quilt magazine, in the mail. I don´t quilt - yet. But I would like to try. There are so many beautiful things you can do.We will see when I´ll start.
Wish You all a nice day!

Ha det gott!
Maria 

8 kommentarer:

  1. Alltid roligt att sälja lite, då får man lust att göra lite nytt. Jag stickar nästan alltid rätstickade sjalar, lite trist kanske, men har inte tålamod att sitta med mönster.
    Ha en skön pysselhelg

    SvaraRadera
  2. Så morro at du har solt unna sjalene dine:) Ser du har fylt oopp med nydelig nytt garn. Takk for link til smart babysokk også.

    SvaraRadera
  3. Hujedamej vilket energiknippe du är... och fint blir det! Positiv och kreativ i dina bästa år ja... det verkar då allt stämma!!!

    Trevlig helg!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. Kul med sån sälj-sprutt! ullcentrum e ju så lovely, du var väl i kalmarbutiken kan jag tänka mig...

    SvaraRadera
  5. Vilka fina garner! Härliga färger :-)

    SvaraRadera
  6. jag sydde ett lapptäcke (bebistäcke) i högstadiet som jag har kvar än men annars är det dåligt med lapptäcken o sånt, det är nog inte för mig tror jag :)

    kul att du fick sålt mycket sjalar :)

    SvaraRadera
  7. Nu är det snart dags att ha sjal. Kvälarna börjar kylna. men det är fint också. Vilken rolig babysocka !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Nä, skärpning Eva. Stava rätt !! Kvällarna...ska det vara och stor bokstav efter punkt. Men.....

    SvaraRadera

b