onsdag 18 augusti 2010

Utökat scrapförråd More scraping-material

Tjohoo, vad lycklig jag är! Jag fick köpa en massa scrapmaterial från "ulligagulligasaker".

Yippiee, I´m so happy! I bought a lot of  scraping-material from "ulligagulligasaker".

                                          Paketet innehöll diverse band........
                                       
                                          There were some ribbons.......

                                          ........ en del brads m.m.......

                                          ..........some brads and other nice things......

                                           .........diverse blommor...........

                                           ..........some flowers..........

                                          ..........och ännu mer blommor........

                                           .........and more flowers.............

                                           ...........en del bokstäver m.m.............

                                           ..........some letters and other small things........

                                          .......en rolig stämpel och vackra bilder....

                                          ........a funny stamp and beautiful pictures.....

                                          ........många vackra designark.......

                                          .........many beautiful papers.....

                                            ......och ännu fler jättefina ark. Tack så mycket!

                                       .......and even more lovely papers. Thank you very much!

Nu återstår det att organisera allt detta nya. Papperen blir det inga problem med, men till smågrejorna får jag nog köpa fler glasburkar.....

Now I have to organize all this. It´s no problem with the papers, but for the small things I think I have to buy some more glasspots....

Nu är babymössan färdig, som jag har stickat i "Angora-Tweed". Bara en enkel modell. Men jag ska pynta den litegrann innan jag hänger den i skyltfönstret.

Now I´m finished with the baby-cap. I knitted it in "Angora-Tweed". Just a simple model. But I will decorate it before hanging it in my shop window.

Och här är babysockarna på gång. Jag gör en i taget - det går ju ganska fort med de här små sakerna.

Here I´m knitting a pair of baby-socks. I make one at a time - it doesn´t take much time with these small things.


Idag skiner solen till och från, trevligt. Nu får jag sticka vidare - jag har många projekt som väntar....

Today the sun is shining "on and off", that´s nice. Now I must knit on - I have many projects waiting....

Ha det gott!
Maria

6 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren på min blogg. Det är första gången jag besöker din. Kul att vara här! Ha en fin dag.Fru Inez

    SvaraRadera
  2. Angående armbanden: Självklart Maria! Virka på du bara av hjärtans lust. Bara kul att nån tycker det är fint och vill göra likadant när man hittat på nåt tycker jag. Har nog själv kopierat rutorna utifrån en bild i ett modemagasin...tror jag...ooops!

    SvaraRadera
  3. Åh va härligt att paketet kom fram ordentligt och att du gillade det.
    KRAM/Veronica

    SvaraRadera
  4. Hej på dej Maria! Hos dig lyser fliten! Och fint blir det! Inne som hastigast håller på att dammsuga men ville ha en paus ;-) Så solen skiner hos dig idag här regnar det... men då är det ok att dona här inne Kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt pysselpaket! Man blir glad bara av att titta på det...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att få lite nya scrapgrejer. !!!Det blev lite nytt hos mig och Lena också efter mitt besök på PEMA. Så fint det blev i ditt syrumm. Det är bra att röja runt ibland !! Kram Eva

    SvaraRadera

b