onsdag 11 augusti 2010

Nya mönstertidningar

Nu har Drops nya mönstertidningar för hösten/vintern 2010-2011 kommit:

6 stycken tidningar med många härliga modeller. Jag vill göra allihop! Men det funkar nog inte. Jag har ju börjat med en väst i Kid Silk och den måste jag "komma i mål med" först. Så här ser den ut i tidningen:

Härligt gosig - det är ju mohairgarn. Men jag valde en annan färg:

Lite ljuv rosa tyckte jag kunde passa bra. Man behöver väl inte ha mörka färger bara för att det blir höst och vinter. Då kan man behöva lysa upp tillvaron med diverse färgklickar. Jag har inte kommit så långt ännu, men en maska i taget, så blir det så småningom något stort.

Idag fyller min käre man år. Han fick kaffe på säng - det brukar vi ge varandra vid bemärkelsedagar. Det är så mysigt. Sängbrickan är jättebra! Det blev några paket också, förstås.

Igår var jag äntligen lite duktig i trädgården. Har tänkt länge att jag skulle plantera ut vinrankan som jag fick på mors dag, men det har inte blivit av. Igår tog jag tag i saken! Det är en tålig sort som fixar att "bo" ute året om. Stenarna hade jag plockat förra sommaren och trodde att jag skulle måla dem..... Nu fick de en annan uppgift i stället.
Vinrankan har två sådana här klasar. Druvorna ska bli rödaktiga. Får väl se om de hinner mogna färdigt i år. Men det kan bli många soliga dagar framöver. Någon sade att september kommer att bli fin. Det hoppas vi på!
Nu börjar Dahliorna blomma så fint. Detta är en s.k. kaktusdahlia och den kan bli ganska hög.

Den här är väl ljuvlig! Kommer inte på vad den heter nu, men den pryder verkligen sin plats.
Man behöver inte vara stor och märkvärdig för att sprida glädje - det är de här små Dahliorna ett bevis på.
Och det kan väl vi människor tänka på också. Det är så lätt att jämföra sig med sådana som syns och blir omtalade väldigt mycket. Men det är inte säkert att det alltid är de som gör de "värdefullaste" insatserna. Tänk på det - du betyder mycket för dem som du möter. Ett leende kan förändra en hel dag och ett vänligt ord kan göra vägen lättare att gå.

Ha det gott!
Maria

2 kommentarer:

  1. Den västen verkar mysig. Håller med, man behöver inte fega med färger under den kallare årstiden. Så fina dina dahlior är...sådan variation. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Vesten blir flott, og fargen du valgte ser bra ut:)

    SvaraRadera

b