onsdag 4 augusti 2010

Nu är boleron färdig!

Kolla in! Nu är boleron färdig! Jag är väldigt nöjd med den, och glad att jag valde den blå färgen. Det gick fortare än jag hade trott att montera ihop den. Och det var inte tungt att hålla i plagget när jag sydde fast alla rutor och virkade picotkanten. Det var ett plus! Fick faktiskt två virkade rutor över - de kan ju få komma till användning på något annat sätt.
Jag gjorde ett experiment och tog ett kort på mig själv i spegeln, hihi! Det blev väl inte så bra...
.... men här ser man i alla fall lite av de fina rutorna....
.... och det är lite mysigt med den uppvikta kanten som blir som en krage. Skönt att ha när det "höstar till sig" någon gång framöver.

Ikväll spelar ett brassband ute vid församlingshemmet i vårt lilla samhälle. Det blir mysigt. Min man och jag ska ha hand om fikat - men även om så inte hade varit fallet, skulle jag ha gått dit ändå. För jag gillar den musiken - svängigt, härligt, uppfriskande!
Och solen är med, så det blir extra trevligt.

Ha det gott!
Maria

9 kommentarer:

  1. Maria, boleron blev verkligen jättefin! Jag tycker att den blå färgen är mycket snygg, speciellt till jeans och vitt, åhh jag vill också ha en egentligen. Men nu har jag så många projekt på gång att jag inte kan tänka på det. hihi
    Kommer brev på posten snart! :-)
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Mycket snygg bolero!
    Tråkigt med vattenläckan. :(
    Kommer ut så fort jag fått lön.
    Massor med kramar

    SvaraRadera
  3. Vad fin den blev! Funderar absolut på att virka en själv.

    SvaraRadera
  4. hej...jag råkade "ramla" in på din blogg och blev så glad att se en färdig bolero!Va snygg den är! Håller på med en själv för tillfället...har bara några rutor kvar att virka innan jag för börja sy ihop. Bra ide´att blocka rutorna innan!

    SvaraRadera
  5. Oj oj oj så fin den blev !!! Vad roligt med sk. två olika tekniker som kopplas ihop. Väldigt effektfullt.
    TUR att det inte läckte in på dina garner !! Såna olyckor är inte roliga.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Wow! Där blev man väl avundsjuk då! Jättejättejätttefin...så...Odd Molly-lik! (som jag tycker har finaste kläderna alla kategorier - och dyraste, hm).

    Upptäckte först nu även att du lagt upp en länk till min butik Syster Grön. Tackar allra ödmjukast! Blir så glad. Som tack för länkningen får du en stående rabatt på 10 procent på varje köp. Maila mig så du får din rabattkod.

    SvaraRadera
  7. Tjenixen!

    Det är alltid lika kul att gå in på din blogg. Du delar med dig av din energi! Boleron blev S...snygg. Jättefräsig i blått men du jag hade velatse den i rött också. Tyvärr har jag förstått att jag tillhör dem som börjar men så fort jag det minsta lagt det åt sidan har jag svårt att återkomma... Vad gör man verkar vara enda lösningen att inte ens börja ;-)

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  8. Oj vad tjusig!!Man e ju riktigt uppklädd i den !! Supersnygg=)

    SvaraRadera

b