onsdag 25 augusti 2010

En blåsig dag Awindy day

Idag blåser det friska vindar, ska jag säga! Tur att man inte bär hatt......

Today is a very windy day. Fortunately I don´t wear a hat....

Igår vid stickcaféet fick jag en bunt aidaband av en av deltagarna! Hon hade rensat i sin slöjdsal eftersom hon får en helt nybyggd, och då tyckte hon att dessa band som hade legat i ett skåp så många år utan att användas, kunde få flytta till mig i stället. Jag blev jätteglad! Tack så mycket! Nu vill jag börja brodera på dem genast....

Yesterday at my knitting café i got a gift from one of the girls - some slim aida-pieces. She made me so glad! Now I want to start with cross stitching immediately....

Jag tog fram västen som jag började sticka medan det fortfarande var väldigt varmt. Nu har vädret blivit lite svalare, så nu funkar det att sticka i mohairgarn. Det blev några varv i alla fall.

I started to knit this vest when the weather was very hot. Yesterday I took it up from the bag to continue. The weather is "perfect" now, to knit in this yarn (Kid Silk).

När jag kom hem igår kväll stod det 4 genomskinliga "skyltställ" i köket. Det var vår hyresgäst som hade tittat in. Hon tyckte att jag kunde få dem till butiken. Jag blev jätteglad igen! Tack så mycket! De blir perfekta att ha i skyltfönstren, med några Dropstidningar "inklämda". Jag gjorde iordning dem idag och nu ser det så proffsigt ut. Vilken härlig dag - trots hosta och mini-ork!

When I got home yesterday there were 4 plastic "holders" in the kitchen. Our tenant had given them to me, to use in my shop windows. That made me very happy once again! Today I put some magazines from "Drops" in them and put them in the windows. It looks so nice! What a lovely day although I had caught a cough and was very tired.


Kolla in vänsterspalten i min blogg så ser ni några utlottningar. Två hos Eva och en hos Anette. Spännande!

Look on the left side in my blog. There you can see some blog candies. Two from Eva and one from Anette. Exciting!


Nu ska jag dricka lite honungs-te och värma mina luftrör. På förmiddagen var det full fart i butiken och det är ju kul. Men just nu behövs lite vila också.

Now I will have some honey-tea and warm my chest. Earlier today there were quite a lot of customers here, and that is always nice. But now I need a little rest.

Ha det gott!
Maria

8 kommentarer:

  1. Schysst när man får grejor :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!

    Tack för din vänliga kommentar - den värmde! Javisst var vi värda det betydligt behagligare Formexloppet efter Midnattsloppet!?! *fniss*

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. kul med aidabanden, kan man ju göra bokmärken eller nåt av, ska jag göra nån gång :)

    även roligt med skylthållarna :)

    krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Du bjuder på mycket härlig inspiration, tack för det :)
    Sen gillar jag namnet på din blogg extra mycket.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Ja, verkligen friska vindar... Idag däremot skiner solen så vackert här!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så många snälla människor det finns, som vill ge bort så mycket bra-att-ha saker!
    Västen ser jättesnygg ut och färgen är härlig!
    Krya på dig! Hoppas du får känna dig piggare snart!

    SvaraRadera

b