torsdag 12 augusti 2010

Vinst igen! I won again!

Ibland är man visst tur-förföljd! Det hör dock inte till vanligheterna i mitt fall. Men tänk, att jag vann några garnnystan från Soraya Marie. Tack så mycket!

I have noticed that I have some english speaking followers. So I thought that I should try to write some in english, too. I won some yarn from a blog - that made me so happy!

Och inte bara garn - jag fick en beskrivning på en jättefin stickad "krage" samt lite te från Kina (!) och en liten lyckoelefant från Nepal! Ja, nog blev jag lycklig, alltid! Blir jättesugen på att testa att göra kragen. Beskrivningen är på engelska, men det borde funka.

I also got some tea from China (!) and a small elephant from Nepal. And a pattern for a nice color. It is written in english, but I think I will manage that.

De senaste kvällarna har jag pysslat med lite korsstygnsbroderi. Det blev två små nallar som ska få pryda var sitt bebiskort. Jag har efterfrågan på sådana, så det är bäst att börja tillverka fler - inte bara broderade.

I like cross stitching. these two bears will soon get their "homes" on some congratulations-cards.

Igår fick jag en försenad födelsedagshälsning från en väninna i Norrland. Hon hade suttit och bläddrat i riktigt gamla veckotidningar och hittat några saker som hon tyckte passade mig. "Stickade plagg är trivsamma plagg" står det i en rubrik. Och det stämmer ju. En liten annons om stickade underkläder fanns också med, hihi. Kul att få ett sådant collage!

I received this from a friend in the north of Sweden. She had found some really old magazines and cut out pictures and articles about stitching. Fun!

Det var så varmt i butiken igår, så när jag skulle sticka på mohairvästen, blev det för "klibbigt". Tog mig an några virkade diskbollar i stället - tänkte ha en liten bunke med sådana i olika färger i butiken.

Yesterday was a hot day in my shop. It was a bit hard to knit - my hands got wet. So I took up my crocheting instead, to do some "tawashis". I´m planning to sell some in my shop.

Disigt och grått väder - vilken tur att man är omgiven av en massa garn i härliga färger.
Önskar er alla en färgglad dag!

Today the weather is gray. What a luck that I´m surrounded by a lot of yarn in lovely colours!
Wish you all a colourful day!

Ha det gott!
Maria

7 kommentarer:

  1. Grattis grattis, det e kul när man har turen på sin sida! O så finns det ju så mkt roliga bloggtävlingar att delta i!

    SvaraRadera
  2. Tack för snälla kommentarer på min blogg!
    Du, vilken fin butik du har!! Det ser helt otroligt mysigt ut!!

    SvaraRadera
  3. Jaha du här satt helt plötsligt ett inlägg från dig på min blogg (lång fördröjning) Bättre sent än aldrig! Jag får gratulera till vinsten! Själv vann jag i helgen 25 kronor på triss och kan du tänka dig dubblad ;-)

    SvaraRadera
  4. Få fint garn du fikk - den halsen ser jo nydelig ut.

    SvaraRadera
  5. roligt med vinst! :) och roligt med korsstygn, jag håller på med en tavla med ett torp men det tar ju sån tid! man sitter i timtal o man blir aldrig klar ändå... och sen har jag hur många som helst broderier till i en byrå + alla mönster från engelska korsstygnstidningar som world of cross stitching osv.. ändå funderar man på att beställa mer nu när margaretaskatalogen kom t.ex... hmm lugn nu!! hehe.

    (ps ville bara säga att sticka heter knit på engelska, inte stitch :))

    //Anna

    SvaraRadera
  6. Vad duktig du är, jag har aldrig kunnat handarbeta, blir kallsvett av bara tanken, däremot tecknar jag och målar tavlor ...hehe jag gör även tavlor *Ler*
    Jag brukar överlåta allt sådant till mina döttar som är väldigt duktiga på det (precis som deras mormor var)

    Ha en super skön fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det var inte illa, grattis! :) Ännu har jag inte lyckats själv!

    SvaraRadera

b